کارگاه آشنایی با عناصر معماری صفویه در اصفهان
کد خبر: 3696823
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

کارگاه آشنایی با عناصر معماری صفویه در اصفهان

گروه فرهنگی- کارگاه«آشنایی با عناصر معماری صفویه در اصفهان» اسفندماه سال جاری در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل برگزار می شود.

به گزارش ایکنا از اصفهان، کارگاه «آشنایی با عناصر معماری صفویه در اصفهان» از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مدت 4 جلسه روزهای 13، 14، 20 و 21 اسفندماه برگزار می‌شود.
عصر صفوی، عصر کمال و شکوفایی نبوغ معماری و شهرسازی در ایران است، زیباترین و با شکوه‌ترین آثار معماری ایران در همین دوره توسط معماران خلاق و هنرمندانی چون محمدرضا و علی اکبر اصفهانی آفریده شد.
از ویژگی‌های مهم در شیوه معماری این دوره ، علاوه بر استحکام و زیبایی فرم، درخشش بیان است، در آثار این دوره تابش رنگ و نور، و جذابیت سطوح و شکوه چشمگیر آنها، احساس زیبائی خیره کننده‌ای در بیننده ایجاد می‌کند و طنین رنگ‌ها و سطوح مکرر کاشی‌های درخشان به منظره‌ای شفاف، مجرد و روحانی تبد یل می‌ شود.
این کارگاه با حضور دکتر نیما ولی بیگ از ساعت 16 تا 18 در محل مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل واقع در خیابان استانداری برگزار خواهد شد که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 32245184 تماس حاصل نمایند. انتهای پیام .

captcha