جشنواره «مفلحون»؛ عمل به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران
کد خبر: 3718925
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

جشنواره «مفلحون»؛ عمل به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران

گروه اجتماعی- یک کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه باید الگو‌های رفتاری در جامعه معرفی شود گفت: جشنواره «مفلحون» با عمل به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران در راستای معرفی الگو‌های رفتاری به صورت تداومی در طول سال برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره «مفلحون »عمل به آیه 104 سوره آل عمران است

مهدی سالاری، کارشناس حوزه امر به معروف و نهی از منکر در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: در راستای احیای واجب فراموش شده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در سال 94 و همزمان با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکیل شد.
وی ادامه داد: بر اساس این قانون یکی از ائمه جمعه تهران به عنوان رئیس ستاد و ائمه جمعه مراکز به عنوان رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مشغول فعالیت هستند.
سالاری تصریح کرد: هدف از تشکیل این ساختار، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب فراموش شده است که در این راستا نیز طرح ویژه جشنواره «مفلحون» دو سال است که از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در حال اجرا است و بر اساس طرح تشکل‌های مردمی، ادارات، نهادهای فرهنگی در مسیر امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی می‌شوند.
این فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه خداوند در آیه 104 سوره آل‌عمران فرمودند: « باید برخی از شما مسلمانان، خلق را به خیر و صلاح دعوت کنند و امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری کنند، و اینها (که واسطه هدایت خلق هستند) رستگار خواهند بود»، ابراز کرد: این جشنواره با الهام از آیه 104 سوره آل عمران به صورت تداومی با هدف دعوت به خیر و بازداشتن از شر با محوریت معرفی الگوهای رفتاری ویژه اصناف و اقشار مختلف در سطوح محتلف منطقه و استان اجرا می‌شود.
وی اظهار کرد: متأسفانه در مقابل تهاجم فرهنگی، اقبال چندانی برای احیای این امر واجب از سوی مردم وجود ندارد که در این راستا نیازمند یک فرهنگ سازی جدی هستیم.
سالاری بیان کرد: تاکنون 1200 معروف و منکر بر اساس آنچه در شرع مقدس و قوانین جامعه اسلامی به آن امر و یا از آن نهی شده احصاء شده است.
انتهای پیام

captcha