250 اثر در هفت سال گذشته منتشر شده است
کد خبر: 3735756
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
به کوشش دفتر ادبیات پایداری امور استان‌های حوزه هنری؛

250 اثر در هفت سال گذشته منتشر شده است

گروه ادب ــ مسئول دفتر مطالعات و ادبیات فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری از انتشار 250 اثر در هفت سال گذشته به کوشش دفاتر مطالعات پایداری مراکز استان‌های مختلف خبر داد که 150 عنوان از این آثار توسط سوره مهر منتشر شده‌اند.

250 اثر در هفت سال گذشته منتشر شده است

محمد قاسمی‌پور، مسئول دفتر مطالعات و ادبیات فرهنگ پایداری امور استان‌های حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به فعالیت‌های تحقیق، نگارش و تولید خاطرات که به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود،‌ عنوان کرد: از سال 89 دفتر فرهنگ مطالعات پایداری مراکز استان‌ها تشکیل شد.

وی با اعلام این مطلب افزود: این اقدام به منظور تربیت و آموزش محقق و نویسنده علاقه‌مند در حوزه ادبیات پایداری با رویکرد ثبت و ضبط خاطرات و سوژه‌های تاریخ شفاهی انجام شده است.

قاسمی‌پور در ادامه این مطلب گفت: از سال 90 تاکنون حدود 250 اثر تولید شده است که هر استان نقش مجزایی در این رابطه ایفا می‌کند و آثار خلق شده از تولید منشورات تک‌رقمی تا تولید 25، 35 و 40 اثر در هر استان متفاوت است.

به گفته وی، دفتر مستقر در تهران، فعالیت آموزش، پشتیبانی محتوایی،‌ مشاوره، کارشناسی و بررسی را برعهده دارد که بعد از پایان یافتن این مراحل، اثر به چاپ می‌رسد. آثار در سطح استان‌ها مورد تایید قرار می‌گیرند و در سطح جغرافیای استانی منتشر می‌شوند.

قاسمی‌پور توضیح داد: آثاری که برای پخش ملی انتخاب شده‌اند از طرف دفتر مرکزی به انتشارات سوره مهر ارائه می‌شوند که ناشر تخصصی دفاتر حوزه هنری است. بر این اساس از میان 250 اثر تولید شده در استان‌ها طی هفت سال گذشته، 150 اثر به کوشش انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha