رونمایی از هشت عنوان کتاب تاریخ‌نامه دفاع مقدس در کرمان
کد خبر: 3750485
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
با حضور مرتضی سرهنگی انجام شد،

رونمایی از هشت عنوان کتاب تاریخ‌نامه دفاع مقدس در کرمان

گروه فرهنگی - با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری و محمدمهدی ابوالحسنی و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان چهارشنبه، 4 مهر هشت عنوان کتاب تاریخ‌نامه دفاع مقدس، دو جلد کتاب‌نامه پایداری 6 و مجموعه مقالات ششمین کنگره سراسری «ادبیات پایداری» معرفی شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در این آیین گفت: تاکنون 6 کنگره «ادبیات پایداری» در استان برگزار شده است و همچنان این روند استمرار می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه در بحث علمی، راه‌اندازی رشته ادبیات پایداری در مقطع کارشناسی ارشد یکی از کارهای ماندگار استان کرمان است، افزود: در بحث پژوهشی نیز تألیف تاریخ‌نامه دفاع مقدس را در دستور کار داریم که با انتشار 128 عنوان کتاب نقش استان کرمان را در این دوران بیان می‌کنیم.
ابوالحسنی با بیان اینکه رویکرد این کتاب‌ها نقش اقشار مختلف، ارگان‌ها و نهادها و شهرستان‌های مختلف استان در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: تاکنون 20 عنوان از کتاب‌های تاریخ‌نامه دفاع مقدس تألیف و کار نهایی 11 عنوان نیز انجام شده و آماده چاپ است.
وی با اشاره به اینکه برای بعضی از این کتاب‌ها با حدود 300 تا 400 نفر مصاحبه انجام شده است، افزود: حدود 15 سال است که در این عرصه فعالیت می‌کنیم، اما با توجه به اینکه اتمام این تاریخ‌نامه نیازمند پروسه‌ای بسیار طولانی است، نیازمند همکاری پژوهشگران و نویسندگان هستیم.
ابوالحسنی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم که از نویسندگان استان کرمان بیش از نویسندگان ملی در این زمینه استفاده شود، عنوان کرد: بیش از 40 هزار ساعت مصاحبه در بحث دفاع مقدس در آرشیوهای استان کرمان وجود دارد.
همچنین در این آیین از تلاش‌های سه نفر از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس تقدیر شد.
عباس میرزایی 11 جلد کتاب در بحث عملیات‌های دفاع مقدس تألیف کرده که برای نگارش آن‌ها با 7 هزار نفر طی 15 سال تلاش شبانه‌روزی مصاحبه انجام داده است.
امیری‌خراسانی حجم عظیمی از مقالات مختلف علمی و پژوهشی در بحث ادبیات پایداری را که به 6 کنگره «ادبیات پایداری» ارسال شده بود در قالب کتاب تهیه و تدوین کرده که مستندترین کار در حوزه پژوهشی ادبیات دفاع مقدس بوده است.
همچنین آذرهمتی نویسنده و روزنامه‌نگار تاکنون 12 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تألیف کرده است.
انتهای پیام

captcha