کرمان به عنوان قطب ادبیات پایداری معرفی شد
کد خبر: 3750486
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰
امیری‌خراسانی:

کرمان به عنوان قطب ادبیات پایداری معرفی شد

گروه فرهنگی - دبیر علمی هفتمین کنگره «ادبیات پایداری» گفت: با تشکیل شورای علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور تاکنون 6 کنگره را راه‌اندازی کردیم و اینگونه استان کرمان به عنوان قطب ادبیات پایداری معرفی شد و اسفند ماه سال جاری هفتمین کنگره با محوریت ادبیات تطبیقی پایداری برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، احمد امیری‌خراسانی، دبیر علمی هفتمین کنگره «ادبیات پایداری» دیروز چهارشنبه، 4 مهر در مراسم رونمایی از هشت عنوان کتاب تاریخ‌نامه دفاع مقدس گفت: استان کرمان در تمام زمینه‌های جایگاه خاص خود را دارد و توانسته، خوب و زیبا جلوه کند در بخش دفاع مقدس نیز اینگونه بوده است.
وی افزود: نخستین کنگره سرداران شهید استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان سال‌ها قبل در کرمان برگزار شد و با همکاری بیش از 40 استاد دانشگاه زندگینامه بیش از 100 نفر از سرداران این دو استان نگارش یافت و بسیاری از آن‌ها تبدیل به کتاب شد که کار بسیار ارزشمندی بود.
امیری‌خراسانی با ابراز تأسف نسبت به اینکه در بحث پژوهش و نگارش کمتر کار شده است، بیان کرد: طی سال 82 در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نخستین انجمن دفاع مقدس تشکیل و اساسنامه‌ای برای آن نگاشته شد.
وی تصریح کرد: همچنین نخستین بار رشته ادبیات پایداری را در مقطع کارشناسی ارشد در استان کرمان راه‌اندازی شد و اکنون بیش از 30 دانشگاه معتبر کشور این رشته را در دستور کار خود قرار دادند، سپس در صدد بر آمدیم که تحقیقات خود را در این زمینه دانشگاهی کنیم.
امیری‌خراسانی اظهار کرد: بر همین اساس نخستین کنگره «ادبیات پایداری» را برگزار کردیم و دبیرخانه دائمی آن در کرمان قرار گرفت که با تشکیل شورای علمی از دانشگاه‌های مختلف کشور تاکنون 6 کنگره را راه‌اندازی کردیم و اینگونه استان کرمان به عنوان قطب ادبیات پایداری معرفی شد و اسفند ماه سال جاری هفتمین کنگره با محوریت ادبیات تطبیقی پایداری برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha