احتکار خانگی شایسته مردم ‌ما نیست/ همدلی؛‌ نقطه قوتی برای عبور از تحریم‌ها
کد خبر: 3752956
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

احتکار خانگی شایسته مردم ‌ما نیست/ همدلی؛‌ نقطه قوتی برای عبور از تحریم‌ها

گروه سیاست و اقتصاد ــ سرپرست دادستانی قزوین با تأکید بر اینکه احتکار خانگی شایسته مردم فهیم ما نیست، عنوان کرد: مردم به این نکته توجه کنند که نباید جو روانی را به‌ سویی ببرند که خودشان به خودشان آسیب بزنند، چراکه احتکار خانگی موجب رکود در بازار می‌شود.

احتکار خانگی شایسته مردم فهیم ما نیست/ مراقب القائات مسموم فضای مجازی باشید

حجت‌الاسلام محسن کرمی، سرپرست دادستانی قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به اینکه مردم در این میدان جنگ روانی و اقتصادی با اخلاص به میدان آمدند و خود را در مسائل شریک دانستند، اظهار کرد: این حضور پرمعنای مردم موجب خنثی شدن نقشه‌های سرویس‌های بیگانه و برخی از فرصت‌طلبان داخلی شد.
وی ادامه داد: به دنبال برخی التهابات اقتصادی و احتکار برخی کالاها توسط افراد سودجو تعداد بسیاری از انبارهای محتکران با اعلام مردمی کشف شد.
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به کمیاب شدن پکیج در بازار گفت: مدتی قبل هزار دستگاه پکیج با اطلاع‌رسانی مردم و حضور عوامل انتظامی و امنیتی کشف شد که با نظارت کامل و با صدور حکم قضایی با نرخ مصوب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در بازار توزیع و به دست مصرف‌کننده‌ای در حال ساخت منزل و دارندگان پروانه ساخت داده شد تا استفاده کنند.
این مسئول تصریح کرد: چند روز گذشته نیز حجم وسیعی از پروفیل‌های درب و پنجره‌های دوجداره که اخیراً شناسایی و توقیف شده بود به قیمت کارشناسی زمان توقیف که تفاوت بسیار قابل‌توجهی با بازار فعلی دارد در بین 120 کارگاه تولیدی درب و پنجره دارای جواز کسب داده شد.
وی با اشاره به اینکه حجم پروفیل‌های توقیف شده مصرف یک ماه کل استان بود که تنها در یک انبار احتکار شده بود، عنوان کرد: این حجم احتکاری به ارزش 11 میلیارد ریال ارزش کالا در زمان توقیف بود که قیمت آن در حال حاضر بسیار بیش از این میزان است.
سرپرست دادستانی قزوین افزود: همچنین حجم زیادی از ام دی اف کشف‌شده که در هفته جاری با قیمت کارشناسی مانند دیگر کالاهای احتکاری به واحدهای درودگری تحویل داده خواهد شد.
وی با اشاره به کشف حجم زیادی تلویزیون و پنل‌های تلویزیونی و خودروهای سنگین و نیمه سنگین توقیف شده، خاطرنشان کرد: تمامی این اکتشافات به برکت همراهی مردم انجام شده است.
این مسئول ادامه داد: در جایی شاهد انبار مواد پوشاک بود که از آن لوازم بهداشتی و دارویی احتکار شده کشف شد و کارهای آن برای توزیع در بازار در حال پیگیری است. همچنین یکی از شرکت‌ها اقدام به دپوی ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین در حدود هزار دستگاه کرده بود که محصول تولیدی 250 روز شرکت تولید کننده به شمار می‌رفت.
حجت‌الاسلام کرمی با تأکید بر اینکه احتکار خانگی شایسته مردم فهیم ما نیست، عنوان کرد: مردم به این نکته توجه کنند که نباید جو روانی را به‌ سویی ببرند که خودشان به خودشان آسیب بزنند، چراکه احتکار خانگی موجب رکود در بازار می‌شود و هر چقدر هم شرکت‌ها تولید داشته باشند با احتکار خانگی احتمال برخورد با  مشکل تأمین وجود دارد.
این مسئول با بیان اینکه هیچ مشکلی در تأمین اولیه نداریم اما برخی به دنبال ایجاد جو روانی مبنی بر نایاب بودن کالاها و القای آن در جامعه هستند، تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال گفتند سیب‌زمینی نایاب است و قیمت آن به 5 هزار تومان افزایش یافت ولی با باز شدن درب انبارها قیمت سیب‌زمینی هم کاهش یافت؛ حال سؤال اینجاست در فاصله زمانی 24 ساعت چه اتفاقی افتاد؟ کاشت و داشت و برداشتی انجام شد؟ این موارد نشان از جو روانی منفی در جامعه دارد.
سرپرست دادستانی قزوین اعلام کرد: در صورت باور القائات روانی فرصت‌طلبان و دشمنان و دامن زدن به آن مشکلاتی در این مسیر ایجاد می‌شود اما با عدم توجه مردم به این القائات مسموم مشکلی نیز به وجود نخواهد آمد و موضوع به نحو صحیح اداره خواهد شد.
وی اعلام کرد: همکاری مردم می‌تواند در این زمینه نقش خوبی در ارائه اطلاعات محتکران داشته باشد لذا با شماره‌گیری شماره‌های 110 پلیس و 124 تعزیرات و سازمان صنعت و معدن و تجارت می‌توانند مواردی از احتکار را اعلام کنند.
حجت‌الاسلام کرمی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک با کمک خود مردم می‌توان از این گردنه نیز به سهولت عبور کرد و برگ زرینی دیگری برای این ملت و انقلاب اسلامی ثبت شود.

انتهای پیام

captcha