آزادی ۹۰ زندانی با تشکیل شورای صلح و سازش در زرند
کد خبر: 3784239
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

آزادی ۹۰ زندانی با تشکیل شورای صلح و سازش در زرند

گروه اجتماعی ـ دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: از ابتدای امسال با تشکیل شورای صلح و سازش ویژه زندان در این شهرستان، ۹۰ نفر از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از دادگستری زرند، سیدمهدی قویدل، دادستان عمومی و انقلاب زرند امروز شنبه، 6 بهمن‌ماه گفت: شورای صلح و سازش ویژه زندان با هدف ایجاد صلح و سازش در دستور کار مجموعه قضایی شهرستان زرند قرار گرفت و این شورا با همکاری مددکاری زندان تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد زندانیان و تحکیم بنیان خانواده آغاز کرد.
وی بر لزوم همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به‌منظور کاهش جمعیت کیفری زندان تاکید کرد و افزود: شورای صلح با همکاری رئیس زندان با انعقاد تفاهم‌نامه، اقدامات موثری را انجام داده‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون با تشکیل 136 جلسه، 90 نفر از زندان آزاد شده‌اند و 108 مورد رضایت شکات خصوصی اخذ و 45 نفر از زندانیان مشمول تخفیف مجازات، 17 نفر تعلیق مجازات، 131 نفر مشمول مرخصی منتهی به آزادی شده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب زرند در این مدت با وساطت شورا، مبلغ 11 میلیارد و 924 میلیون ریال اعلام گذشت و تخفیف توسط شکات، سه دانگ منزل مسکونی تخفیف و گذشت 520 سکه تمام بهار آزادی انجام شده است.
قویدل با ابراز نگرانی از پایین آمدن آستانه صبر و تحمل مردم تصریح کرد: متاسفانه کاهش آستانه صبر موجب جرائمی همچون خشونت و درگیری و نزاع، اختلافات خانوادگی، طلاق و .... شده است.
وی به ضعف در باورهای دینی و اعتقادی و کم توجهی به حقوق دیگران اشاره کرد و بر لزوم فرهنگ‌سازی پیشگیری از وقوع جرم و بالا بردن آستانه صبر و تحمل جامعه تأکید کرد.
انتهای پیام

captcha