نه به واکسن غیرحلال در انگلیس
کد خبر: 3830777
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

نه به واکسن غیرحلال در انگلیس

گروه بین‌الملل ـ والدین کودکان مسلمان انگلیسی می‌گویند به خاطر وجود مواد غیرحلال در واکسن‌ها، از شرکت‌دادن فرزندان خود در طرح سراسری واکسیناسیون در مدارس این کشور خودداری می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سان؛ برای نخستین‌بار در انگلیس قرار است همه کودکان سالم سنین 2 تا 10 سال واکسن استنشاقی آنفلوانزا دریافت کنند. اما مسلمانان انگلیس پس از مطلع‌شدن از اینکه در تهیه این واکسن‌ها، از ژلاتین تهیه شده از خوک استفاده شده اعلام کرده‌اند در این طرح مشارکت نخواهند کرد.

مسلمانان انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند یک واکسن حلال را جایگزین این واکسن کند. «شجاع شفیع» رئیس کمیته تحقیقات شورای مسلمانان انگلیس اعلام کرد: ما با علما مشورت کردیم و این نظر آنهاست. ما به واکسن‌های دیگری که حلال باشند، نیاز داریم.

«اظهر علی» یکی از اعضای مسلمان شورای شهر لنکشایر هم می‌گوید بیشتر والدین مسلمان این شهر قصد دارند در این طرح شرکت نکنند.
 
قرار است این طرح ماه آینده در مدارس این کشور انجام شود. مقامات بهداشت انگلیس از عدم مشارکت کودکان مسلمان این کشور در طرح واکسیناسیون سراسری علیه بیماری آنفلوانزا ابراز نگرانی کرده‌اند.
 
انتهای پیام
captcha