رخت هفتم تیر هنوز بر قامت دیوارنگاره میدان ولی‌عصر/ آثاری که برای خوشایند مدیران رونمایی می‌شوند
کد خبر: 3831011
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

رخت هفتم تیر هنوز بر قامت دیوارنگاره میدان ولی‌عصر/ آثاری که برای خوشایند مدیران رونمایی می‌شوند

گروه هنر ــ روز 23 تیرماه بود که خبر رونمایی جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی عصر(عج) با عنوان «ای حرمت بهشت من» منتشر شد؛ با این وجود رهگذران این مسیر تا امروز (8 هشتم مردادماه) هنوز دیوارنگاره هفتم تیر را مشاهده می‌کنند.

رخت هفتم تیر هنوز بر قامت دیوارنگاره میدان ولی‌عصر/ آثاری که برای خوشایند مدیران رونمایی می‌شوند
به گزارش ایکنا؛ دیوارنگاره میدان ولی‌عصر یکی از تابلوهای بزرگ شهری است که با توجه به مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی تغییر می‌کند و به دلیل ابعاد بزرگ آن و طراحی‌های خاصش تاکنون توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرده است. 
 
روز 23 تیرماه خبر رونمایی آخرین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر با عنوان «ای حرمت بهشت من» همزمان با میلاد حضرت امام رضا(ع) منتشر شد. این دیوارنگاره قرار بود فضایی بهشتی را به ذهن مخاطبان متبادر کند که حرم حضرت امام رضا(ع) دری از در‌های بهشت است و همچنین تصویری از آهو در کنار ضریح آن حضرت، کنایه از داستان ضامن آهو باشد. طراح آن نیز اسماعیل براتی بود.
 
آثاری که برای خوشایند مدیران طراحی و رونمایی می‌شوند
 
امروز هشتم مردادماه است و میلاد امام رضا(ع) نیز سپری شده، اما همچنان رخت هفتم تیر بر قامت دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) خودنمایی می‌کند و این سؤال را در ذهن مخاطبان به ‌وجود می‌آورد که اگر قرار نبود این طرح اکران شود، پس چرا اصلاً طراحی و رونمایی شد.
 
البته معمولاً اخبار گوناگونی درباره برگزاری نخستین‌ها، بزرگتر‌ین‌ها و یا رونمایی‌ها در رسانه‌ها به چشم می‌خورد و میزان آن‌ها هم چشمگیر است. کمی دقت بر روند این اخبار بیانگر آن است که بسیاری از مدیران و مسئولان شهری نه برای فعالیت‌ها و تصمیماتشان ارزش قائل‌اند و نه برای مخاطبانشان. مخاطبانی که به واسطه فضای مجازی این روزها دیگر منفعل نیستند و از کنار بسیاری از رویدادها، ارائه آمار، ارقام و وعده‌ها به سادگی نمی‌گذرند و همان گونه که از کنار طرح‌های گوناگون همین دیوارنگاره نیز بی‌تفاوت نگذشته‌اند و به طرح‌های مختلف آن واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند، قطعاً این سهل‌انگاری را نیز نادیده نمی‌گیرند. مخصوصاً در این بحران اقتصادی که حال روحی جامعه چندان خوب نیست، شاید انتظار بجایی باشد که بخواهیم با توجه به هزینه‌‌های فراوان و تبلیغات گسترده این اثر، این دیوارنگاره را در سطح شهر ببینیم.
 
در خاتمه باید گفت که شاید زمان آن رسیده که به سادگی از کنار این قبیل موضوعات گذر نکنیم و فقط در جهت کاهش سرمایه اجتماعی داد سخن سر ندهیم، زیرا در شرایط فعلی اگر قرار باشد راهکاری را برای مقابله با بی‌اعتمادی مردم به مسئولان اندیشید، قطعاً اولین و بهترین راه روی‌ آوردن به اصل شفافیت و صداقت است و یادمان باشد که اعتماد سرمایه‌ای نیست که به سادگی بتوان آن را به دست آورد.
 
خبرگزاری ایکنا در راستای پیگیری حقوق مخاطبانش آمادگی انتشار هرگونه پاسخی را در این زمینه دارد.
 
انتهای پیام
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۲۰:۰۳
0
0
فرهنگ فریب مردم به اشکال مختلف گویی در میان همگان نهادینه شده است
captcha