مزار شمس تبریزی؛ مهمترین سرمایه خوی
کد خبر: 3832520
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

مزار شمس تبریزی؛ مهمترین سرمایه خوی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی با اشاره به برکت و جایگاه مزار شمس تبریزی در خوی، گفت: مزار شمس تبریزی مهمترین سرمایه‌ای است که نصیب مردم خوی شده و این سرمایه مهم در عرصه ملی و بین‌المللی و در حوزه عرفان، فلسفه، کلام و ادبیات نام ایران و خوی را مشهور کرده است.

مزار شمس تبریزی؛ مهمترین سرمایه خوی/شمس نام خوی را در عرفان مشهور کرده است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، عصر دیروز، ۱۳ مردادماه، در نشست خبری جشنواره ملی و همایش بین‌المللی شمس و مولانا با اشاره به برکت و جایگاه مزار شمس تبریزی در خوی، اظهار کرد: مزار شمس تبریزی مهمترین سرمایه‌ای است که نصیب مردم خوی شده که این سرمایه مهم در عرصه ملی و بین‌المللی و در حوزه عرفان، فلسفه، کلام و ادبیات نام ایران و خوی را مشهور کرده است.

وی ادامه داد: جشنواره ملی و همایش علمی بین‌المللی شمس و مولانا یک رویداد فرهنگی شایسته و پربرکتی بوده که می‌تواند اتفاقات مثبت و خوبی درپی داشته باشد.

خدایاری افزود: تلاش خود را در جهت تجهیز و تعمیرات مورد نیاز و تأمین برخی از کاستی‌های مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی انجام می‌دهیم تا در موقع برگزاری جشنواره دچار کمبود نشویم و این مراسم به‌نحو شایسته و مناسب برگزار شود.

وی بیان کرد: مهمترین سرمایه، سرمایه فرهنگی است و انسان شایسته و ارزشمند به مکان یا جایی ارزش و قیمت می‌دهد، مثلاً قم بدون حضور بارگاه بانوی کرامت شاید هیچ ارزش خاصی نداشت، پس وجود آدمی به مکان ارزش و ارج می‌دهد و وجود آرامگاه شمس تبریزی در خوی است که به این شهر ارزش و منزلت بخشیده و خود نوعی پتانسیل و ارزش والاست که باید از آن بهره‌مند شد.
انتهای پیام

captcha