ارسال ۵۲۸ شعر به جشنواره ملی «شمس و مولانا»
کد خبر: 3832524
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

ارسال ۵۲۸ شعر به جشنواره ملی «شمس و مولانا»

گروه فرهنگی ــ رئیس شورای اسلامی شهر خوی از ارسال ۵۲۸ شعر به جشنواره ملی شمس و مولانا خبر داد و گفت: رونمایی از لباس مخصوص آذربایجانی و افتتاح مرکز اکو از جمله برنامه‌هایی است که در این جشنواره اجرا خواهد شد.

ارسال ۵۲۸ شعر به جشنواره ملی شمس و مولانا

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مجید مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر خوی، عصر دیروز، ۱۳ مردادماه، در نشست خبری جشنواره ملی و همایش بین‌المللی «شمس و مولانا»، اظهار کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی در خوی شناسایی و معرفی پتانسیل‌های مختلف موجود در این شهرستان بوده و تبدیل پتانسیل‌های بالقوه به بالفعل است.

وی افزود: خوی در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و از زمان‌های گذشته نیز نقش بسیار مهمی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی داشته است.

مقدم ادامه داد: مقالات و آثار راه‌یافته به جشنواره و همایش شمس و مولانا، در بخش شعر ۵۲۸ اثر، در بخش تایپوگرافی ۴۹۰ اثر و در بخش موسیقی ۲۶۸ اثر داوری شده که از بین آثار ۱۲۵ اثر تایپوگرافی، ۹۰ اثر در بخش موسیقی و ۵۲۸ اثر در زمینه شعر به مرحله نهایی راه یافت.

وی یادآور شد: از استان‌های آذربایجان‌غربی ۴ اثر، فارس ۴ اثر، آذربایجان‌شرقی ۷ اثر، خراسان شمالی ۷ اثر، همدان ۳، قزوین ۳ و کردستان ۳ اثر شعر به این جشنواره و همایش ارسال گردیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی بیان کرد: در ۲۶ مرداد ماه سال جاری و همزمان با برگزاری جشنواره ملی «آیین‌ها و آواها» از آلبوم موسیقی نیز رونمایی می‌شود و رونمایی از لباس مخصوص آذربایجانی، افتتاح مرکز اکو، برگزاری تورهای گردشگری برای بازدید از اماکن تاریخی شهرستان خوی، حضور اقوام مختلف با لباس محلی در جشنواره از جمله برنامه‌هایی است که در جشنواره ملی اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha