تولید محتوای غنی معارفی در تمام شبکه‌های سیما
کد خبر: 3833578
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷
آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی بیان کرد:

تولید محتوای غنی معارفی در تمام شبکه‌های سیما

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در دیدار با جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، بر تولید برنامه‌هایی با محتوای غنی معارفی در همه شبکه‌های سیما تأکید کرده و شبکه قرآن و معارف سیما را به عنوان رسمی‌ترین مرجع نشر ارزش‌های دینی خواند و اظهار کرد: این مجموعه باید با تلاش به سمت اهداف والای اسلامی حرکت کند.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، از مراجع عظام تقلید امروز، 17 مردادماه، در دیدار با جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، ضمن اشاره به اهمیت محتوای قرآنی و تأثیر آن در جامعه، بیان کرد: ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) مهم‌ترین رکن نظام اسلامی است و باید در اولویت رسانه ملی باشد.

وی همچنین، در ادامه بر تولید برنامه‌هایی با محتوای غنی معارفی در همه شبکه‌های سیما تأکید کرده و شبکه قرآن و معارف سیما را به عنوان رسمی‌ترین مرجع نشر ارزش‌های دینی خواند و اظهار کرد: این مجموعه باید با تلاش به سمت اهداف والای اسلامی حرکت کند.

اولویت رسانه ملی ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد
همچنین، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در این دیدار با تأکید بر رسالت سنگین این شبکه در ترویج و نشر معارف دینی و قرآنی، قرائت، درک و فهم محتوایی و عمل به آیات را از مراحل سه گانه انس با قرآن دانست و بیان کرد: مقام عمل به قرآن و جایگاه آن در زندگی از بالاترین مراحل بهره‌مندی آیات وحی است. امروزه عمل به آیات قرآن در جامعه ناکافی است و باید این فرهنگ از سوی شبکه قرآن و معارف در جامه نهادینه شود.

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی در پایان شبکه قرآن و معارف را الگو دانسته و تصریح کرد: این شبکه در ترویج دین اسلام نقش بسیار مهمی باید ایفا کند.

اولویت رسانه ملی ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد
همچنین، آیت‌الله مصباح یزدی نیز در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در تحلیلی عمیق از چرایی و چگونگی وقوع حادثه عظیم انقلاب اسلامی، گفت: مردم با رهنمودهای امام راحل(ره)، امید و مجاهدت توانستند بر دشمنان و گروه‌های مختلف داخلی و خارجی غلبه کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به گام دوم انقلاب، عنوان کرد: باید دوره چهل ساله انقلاب اسلامی و عملکرد انقلابیون را ارزیابی و با بررسی نقاط ضعف از تکرار آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته نتوانسته‌ایم اهمیت قرآن را برای مردم تبیین کنیم، تأکید کرد: شبکه قرآن باید مفاهیم قرآنی را به صورت جذاب برای همگان تبیین کند. تربیت نسل آینده و ایجاد انگیزه در جوانان بسیار حائز اهمیت است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در ابتدای این دیدار با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، از آیت‌الله مصباح خواست در تبیین مبانی الهی و قرآنی این سند مهم به رسانه ملی کمک کند.

اولویت رسانه ملی ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد
همچنین، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با حضور در مسجد مقدس جمکران، با حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اهتمام این شبکه به موضوع مهدویت گفت: نفس کار شبکه قرآن و معارف در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع)، بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باید آمیخته با معنویات و مذهب باشد و در تمامی برنامه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم بایستی تبلیغات مذهبی و دینی را در خود جای دهد تا بنیه دینی و معنوی جامعه تقویت شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با توجه به اهمیت موضوع ولایت فقیه نیز گفت: تمایز حکومت اسلامی از نظام طاغوت، وجود ولایت فقیه در ایران است.

رحیمیان در ادامه گفت: ترویج فرهنگ مهدویت نیاز به عزم جدی دارد و برنامه‌سازان این حوزه باید حمایت شوند تا در رسالت خود به بهترین نحو پیش بروند.

وی در پایان تصریح کرد: تحقق نظام اسلامی با گسترش فرهنگ اسلامی و به دنبال آن اهمیت به جایگاه مسجد میسر خواهد شد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت و گسترش فرهنگ انتظار، استفاده از ظرفیت مسجد مقدس جمکران را حائز اهمیت دانست و افزود: تولید محتوا و فرهنگ سازی در حوزه مهدویت از جمله رویکردهای اصلی این شبکه خواهد بود.

اولویت رسانه ملی ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) باشد
همچنین، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما روز گذشته، 16 مردادماه، نیز به همراه تنی چند از مدیران برنامه‌ساز و نمایندگان شورای معارف سیما با آیت‌الله سعیدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به رسالت این شبکه گفت: ویژگی احیاگری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) که در مرور زمان منزوی گشته، این شبکه را از دیگر شبکه‌ها متمایز کرده و این رسالت همواره باید توسط این مجموعه حفاظت شود.

وی همچنین، تولید برنامه‌های فاخر و مؤثر را در گرو نگاه کلان و گام‌های استوار دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف باید اقدامات زیرساختی صورت گیرد.

آیت‌الله سعیدی در ادامه نیز با تأکید بر اهمیت دشمن‌شناسی و دانش‌افزایی عوامل شبکه قرآن و معارف تلویزیون، خودسازی و توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از جمله راه‌های رسیدن به اهداف والای شبکه یعنی رساندن پیام اسلام ناب به امت‌ها و در نهایت غلبه بر دشمنان دانست.

در ابتدای این جلسه مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به هجمه رسانه‌ای دشمن علیه معارف اسلامی، بر ضرورت مصون سازی جامعه تأکید کرد.

وی همچنین، گسترش همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه(س) و برنامه‌سازی جدید و فاخر با مشارکت این آستان را خواستار شد.

انتهای پیام

captcha