مسابقه قرآن منطقه مهران‌رود برگزار می‌شود
کد خبر: 3854570
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶

مسابقه قرآن منطقه مهران‌رود برگزار می‌شود

گروه مسابقات ــ مسابقه قرآن منطقه مهران‌رود تبریز 17 و 21 آبان‌ماه در روستای لیقوان برگزار می‌شود.

ناصر دادخواه، دبیر اجرایی ستاد دارالقرآن‌های منطقه مهران‌رود در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: سومین دوره مسابقات قرآن منطقه مهران‌‌رود تبریز در بخش آقایان، 21 آبان‌ماه و اولین دوره این مسابقات در بخش بانوان، جمعه، 17 آبان‌ماه در حسینیه و مسجد جامع روستای لیقوان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ستاد دارالقرآن‌های منطقه مهران‌رود تبریز بامجوز سازمان تبلیغات اسلامی استان مشغول به فعالیت است و این مسابقات کاملاً مردمی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های ترتیل، حفظ یک، سه، پنج و ده جزء و مفاهیم برپا خواهد شد. این مسابقات در بخش بانوان در گروه سنی هفت تا 30 سال و در گروه آقایان در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال برپا خواهد شد.
دبیر اجرایی ستاد دارالقرآن‌های منطقه مهران‌رود با اشاره به استقبال حداکثری از این مسابقات، اضافه کرد: این مسابقات با حضور 250 متسابق برگزار می‌شود. همچنین هیئت داوران در بخش آقایان متشکل از مجید باوردی، ابراهیم عبدی، مهدی محمدزاده و ناصر دادخواه است.
دادخواه درباره علت برگزاری این مسابقات، بیان کرد: در سال‌ها پیش فعالیت‌ها در مراکز و دارالقرآن‌ها و مؤسسات مردمی این به صورت جزیره‌ای عمل می‌شد، اما با راه‌اندازی این ستاد، موجب شد که از ظرفیت مربیان و برگزاری دوره‌ها و توانمندی‌ها بیش از پیش استفاده شود. به گونه‌ای که فعالیت‌ها گسترده‌تر شده است و این ستاد دارای گروه‌هایی چون تجوید، قرائت، حفظ و اردویی است. بنا براین موجب شد تا مردم بیش از پیش با فعالیت‌ها و دوره‌ها چون مسابقات و ... آشنا شوند و از آنها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha