10 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اردبیل وجود دارد
کد خبر: 3855357
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

10 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اردبیل وجود دارد

گروه فرهنگی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از وجود ۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۷۹ کتابخانه در سطح استان در حال فعالیت است.

10 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی اردبیل وجود داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، پروانه رضا‌قلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، ظهر امروز، 16 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد استان اردبیل، اظهار کرد: بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ریشه در عدم آگاهی افراد جامعه دارد لذا کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در راستای ارتقای سطح فرهنگ جوامع بشری ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش کتابخانه‌ها به عنوان مراکز فرهنگی در جامعه، بیان کرد: بعد از آموزش و پرورش کتابخانه‌ها به عنوان دستگاه فراگیر در سطح استان به شمار می‌روند و هم اکنون ۷۹ کتابخانه در سطح استان در حال فعالیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به تأکید نماینده ولی فقیه در اردبیل برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطر نشان کرد: از ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی سازمان‌های مردم نهاد استان در زمینه افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی که مطابق با وظایف درج شده در اساسنامه فعالیت آنان باشد حمایت می‌کنیم.

رضا‌قلی‌زاده از وجود ۱۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های سطح استان خبر داد و افزود: بستری مناسب برای افراد اهل مطالعه در کتابخانه‌ها فراهم شده است که در صدد بهبود شرایط مطالعه و بروزرسانی هرچه بهتر کتب موجود برای علاقه‌مندان این حوزه هستیم.

وی معرفی سرمایه‌های اجتماعی ونخبگان استان را از جمله برنامه‌های مهم اداره کل کتابخانه‌های استان اردبیل دانست و گفت: اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی و سایر ارگان‌های مرتبط میسر خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب، تصریح کرد: ۲۳ الی ۳۰ آبان ماه، هفته کتاب و کتابخوانی نام‌گذاری شده که در طول این هفته شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف در سطح استان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha