«و توی دروازه» به چاپ چهارم رسید
کد خبر: 3861040
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

«و توی دروازه» به چاپ چهارم رسید

گروه فرهنگی ــ رمان «و توی دروازه» با محوریت دفاع مقدس اثر عباس سعیدی نویسنده خوزستانی به چاپ چهارم رسید.

«و توی دروازه» به چاپ چهارم رسید

به گزارش ایکنا از خوزستان، «و توی دروازه» عنوان اولین رمان عباس سعیدی، نویسنده جوان خوزستانی است که در آن بخشی از تاریخ ابوحمیظه؛ شهری در دشت آزادگان خوزستان را از زبان یک نوجوان روایت می‌کند.

این اثر یک رمان نوجوانانه به زبان طنز است که از سوی نشر جمکران راهی بازار کتاب شد و هم اکنون به چاپ چهارم رسیده است. از ویژگی‌های این کتاب که داستان آن بر مبنای یک رویداد واقعی نوشته شده است، نگاه نو و متفاوت به موضوع دفاع مقدس، نثر روان و شیرین، توصیفات بکر و بهره‌گیری از اصطلاحات بومی است. 

«و توی دروازه» داستانی صمیمی و خواندنی از ماجراهای پسری عزیزدردانه که به جبهه می‌رود و نه تنها شیطنت نمی‌کند که فرصت شیطنت هم پیدا نمی‌کند. از همان لحظه‌های اول ورود شخصیت اول به جبهه، جنگ روی اصلی خود را نشان می‌دهد. جنگی نابرابر بین اهالی یک روستا با سربازان تا بن دندان مسلح بعثی. «و توی دروازه» پر از هیجان و تلخی و گلوله و تعقیب و گریز است. ترکیب تلخی صحنه‌های دردناک جنگ با روایت شیرین تجربه‌ای جدید از داستان‌های دفاع مقدس را پیش رویتان قرار می‌دهد.

هر چقدر آنچه در داستان رخ می‌دهد تلخ و تحمل‌ناپذیر است نثر و لحن داستان شیرین و خوش و خواندنی است. این کتاب همانقدر که مناسب نوجوانانی است که فکر می‌کنند جنگ شوخی بوده، مناسب کسانی است که دوست دارند داستان طنز بخوانند.

انتهای پیام
captcha