واکنش حماس به ساخت شهرک جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری
کد خبر: 3861284
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵

واکنش حماس به ساخت شهرک جدید صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

گروه بین‌الملل ــ یک عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در واکنش به تأسیس شهرکی جدید در قلب شهر «الخلیل» کرانه باختری گفت: این اقدام با هدف یهودی‌سازی این شهر تاریخی صورت می‌گیرد.

حماس:احداث شهرک‌ جدید در الخلیل در راستای یهودی کردن آن استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری شهاب‌نیوز، ماهر عبید، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز، دوشنبه، در واکنش به موافقت «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در احداث شهرک جدید در شهر الخلیل کرانه باختری گفت که رژیم صهیونیستی در راستای یهودی‌سازی قلب شهر تاریخی الخلیل، اقدام به تأسیس این شهرک جدید می‌کند.

وی در یک نشست خبری، تصریح کرد: این اقدام نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی طرحی سازمان‌دهی شده برای سیطره بر اراضی فلسطین دارد و با تعرض به روستاها و مناطق کرانه باختری، زندگی فلسطینیان را تهدید می‌کند.

عبید از اهالی شهر الخلیل خواست تا به اعتراضات خود در حرم ابراهیمی ادامه دهند و با شرکت در مناسک دینی و نماز و حضور گسترده در حرم، این پیام را به اشغالگران بدهند که تاریخ الخلیل عربی اسلامی باقی خواهد ماند.

در پی حمایت صریح آمریکا از شهرک‌سازی‌ها، وزیر جنگ راستگرای رژیم صهیونیستی اخیراً با صدور بیانیه‌ای با طرحی موافقت کرده که بر اساس آن، یک محله صهیونیست‌نشین جدید در قلب منطقه فلسطینی‌نشین الخلیل احداث می‌شود.

ساخت این شهرک‌ها در منطقه فلسطینی‌نشین الخلیل، ادامه گام‌های سال‌های گذشته اسرائیل در جهت چندپاره کردن مناطق فلسطینی‌نشین و پس از مدتی غصب خرده‌زمین‌های باقی‌مانده در اختیار فلسطینی‌هاست.

بیانیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها چند روز پس از آن صادر می‌شود که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از تغییر سیاست این کشور در قبال شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری خبر داد و گفت که واشنگتن از این پس و بر خلاف گذشته، این شهرک‌ها را غیرقانونی نمی‌داند.

انتهای پیام
captcha