دانش‌آموزان دارای توانایی‌های بالقوه مخصوص به خود هستند
کد خبر: 3861535
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

دانش‌آموزان دارای توانایی‌های بالقوه مخصوص به خود هستند

گروه اجتماعی ــ مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مثل دیگران بودن هنر نیست، بلکه با بال شکسته پریدن هنر است. دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توانایی‌هایی دارند؛ این توانایی‌‎ها دارایی این عزیزان است و ما باید به آنها توجه و زمینه رشد این دارایی‌ها را فراهم کنیم.

دانش‌آموزان دارای توانایی‌های بالقوه هستند

به گزارش ایکنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، همایش روز جهانی معلولین در محل سالن شهید نیلفروش‌زاده دانشگاه اصفهان و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل بهزیستی و تنی چند از مدیران کل دستگاه‌ها و مسئولین آموزش و پرورش استان برگزار شد .

در دوازدهمین روز از آذرماه 1398 مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولین به دانش آموزان، خانواده‌های صبور و سخت کوش آنها و معلمین فداکار؛ از عوامل برگزاری این همایش تقدیر و تشکر نمود و اظهار کرد: شما دانش آموزان با نیازهای ویژه، عزیز دردانه پرودگار متعال هستید؛ چرا که خداوند به همه ثابت کرده که فقط از عزیزدردانه‌هایش سخت امتحان می‌‎گیرد و چه نمره خوبی هم به آنها می‌دهد.

وی در ادامه خطاب به معلمان حاضر در این همایش آنها را شریف، نجیب و برگزیده خواند و گفت: شما هدایت انسان‌های معصومی را بر عهده دارید که از تن خاکی خود، چشم، گوش و ذهنشان را در پیشگاه حضرت دوست به امانت گذاشته‌اند؛ حضرت دوست آنان را برگزید تا به ما بیاموزد هر چیزی ارزش دیدن ندارد، هر صدایی ارزش شنیدن ندارد و هر راهی ارزش رفتن ندارد.

اعتدادی افزود: مثل دیگران بودن هنر نیست، بلکه با بال شکسته پریدن هنر است. دانش‌آموزان با نیازهای ویژه توانایی‌هایی دارند؛ این توانایی‌‎ها دارایی این عزیزان است و ما باید به آنها توجه و زمینه رشد این دارایی‌ها را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که نمی‌بایست نیازها باعث محدودیت گردد، گفت: همکاران ما با تلاش و کوشش برای دانش آموزان با نیازهای ویژه قدم های خوبی برداشته اند و امیدواریم بتوانیم در مسیر رشد و اعتلای آموزش و پرورش این عزیزان حرکت نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر رویکرد و راهبرد ترسیم شده آموزش و پرورش استان در «فراگیر سازی» و «مناسب سازی» امکانات تأکید کرد و اقدامات گسترده در این زمینه را در بسترسازی مورد نیاز خواستار شد.

وی در ادامه افزود: در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مشکلات دانش‌آموزان بانیازهای ویژه باحضور استاندار و مسئولین استان مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات خوبی را در این زمینه داشتیم که ان شاء الله نتیجه تصمیمات گرفته شده عاید دانش آموزان عزیز و خانواده‌های محترم آنها گردد.

انتهای پیام
captcha