جامعه را به سمت خوبی‌ها حرکت دهیم
کد خبر: 3871399
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

جامعه را به سمت خوبی‌ها حرکت دهیم

گروه شهرستان‌ها ــ امام جمعه شهر ریوش گفت: همه مسئول هستیم جامعه را برای حرکت به سمت خوبی‎ها کمک کنیم و برای از بین بردن و خشکاندن فساد، بر قاطعیت در اجرا، شفافیت در قوانین، قانونمندی در مصوبات و زبان دلسوزی برای حل معضلات فرهنگی تأکید کنیم.

کمیته احیاء امر به معروف ونهی از منکر در روستاهای بخش کوهسرخ تشکیل می‎شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمود رضایی، امام جمعه شهر ریوش شامگاه گذشته، 23 دی‌ماه در نخستین نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش کوهسرخ که با هدف بررسی موضوعات فرهنگ عمومی (عفاف و حجاب)، ناهنجاری‌های فرهنگی، رصد مراکز گردشگری و تفریحی، ساماندهی مراسم‎ عروسی و بررسی مزاحمت‎ها تشکیل شد، اظهار کرد: همه مسئول هستیم جامعه را برای حرکت به سمت خوبی‎ها کمک کنیم و برای از بین بردن و خشکاندن فساد، ناهنجاری‌های فرهنگی، قاطعیت در اجرا، شفافیت در قوانین، قانونمندی در مصوبات و زبان دلسوزی برای حل معضلات فرهنگی تأکید کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‎فرمایند: «امر به معروف، یعنی همه مؤمنان در هر نقطه‎ای که از عالم هستند، موظفند جامعه را به سمت نیکی، معروف‌ها و همه کارهای نیک حرکت دهند و نهی از منکر یعنی همه را از بدی‌ها و پستی‌ها دور بدارند‌».

امام جمعه شهر ریوش با اشاره به مراجعات مکرر مردم ولایتمدار بخش کوهسرخ بخاطر برگزاری مجالس عروسی، گفت: در کل منطقه کوهسرخ با رعایت حرمت اذان، نماز و شعائر دینی، مراسم عروسی در 6 ماهه اول سال حداکثر تا ساعت 12 شب و در 6 ماهه دوم سال حداکثر تا ساعت11 شب باشد.

وی عنوان کرد: قبل از برگزاری مراسم عروسی متولیان مراسم جهت دادن تعهد و تضامین مکتوب به همراه چک و امضاء به ضابطان ستاد که با معرفی از طرف ستاد مرکزی احیای امر به معروف و نهی از منکر کوهسرخ و با حکم کمیته امنیت فرهنگی منصوب شده‌اند؛ متعهد به رعایت عدم اختلاط زن و مرد در برگزاری مجالس عروسی، عدم توزیع هر گونه مشروبات الکی، مواد مخدر و روانگردان و انواع صدمات ضرب و جرحی، عدم استفاده از خواننده و مجری بانو و عدم مزاحمت باصدا و صوت غیرمتعارف مراسم به خارج از مجلس عروسی هستند، در غیر این صورت باید پاسخگو باشند.

رضایی بیان کرد: در صورت عدم رعایت هرگونه از موارد فوق، ضابطان ستاد امر به معروف و نهی از منکر به خواست کمیته امنیت فرهنگی، مکلف به برخورد قاطع و پیگرد قانونی خواهند بود.

وی گفت: در همین راستا با هماهنگی و همکاری ستاد مرکزی احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش کوهسرخ، کمیته احیای امر به معروف و نهی از منکر در روستاها تشکیل می‌شود تا بر روند موضوعات فرهنگی نظارت کرده و گزارشات به ستاد مرکزی احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش منعکس شود.

امام جمعه شهر ریوش افزود: کمیته احیای امر به معروف و نهی از منکر در روستاها مورد حمایت جدی و زیر نظر ستاد مرکزی احیای امر به معروف و نهی از منکر و به خصوص کمیته امنیت فرهنگی بخش کوهسرخ فعالیت خواهند کرد.

رضایی گفت: اعضای ستاد مرکزی احیای امر به معروف و نهی از منکر بخش کوهسرخ باید در نشر معروفات در موارد اجتماعی و فرهنگی در فضای حقیقی و مجازی و اطلاع‌رسانی مفاد و مصوبات جلسات از طریق رسانه‎ها، تریبون‌ها و منابر روحانیان، کمیته احیای امر به معروف و نهی از منکر روستاها اقدامات لازم را انجام دهند تا از منکرات بعدی جلوگیری شود.

رضایی بیان کرد: صاحبان تربیون، نخبگان، خواص و مبلغان در راستای تحقق و تشویق مردم به سمت رونق تولید درخصوص استفاده از ظرفیت‌های منطقه جهت گسترش صنعت گردشگری سالم و ایجاد اشتغال و فروش محصولات محلی و صنایع‌دستی در کنار مهمان‌نوازی اسلامی تأکیدات لازم را متذکر شوند.

انتهای پیام
captcha