هدف بیانیه گام دوم؛ تمدن‌سازی است
کد خبر: 3875728
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

هدف بیانیه گام دوم؛ تمدن‌سازی است

گروه سیاست و اقتصاد _ مدرس دانشگاه گفت: هدف در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن‌سازی است و رهبری در این بیانیه عالی‌ترین دوره تمدن‌سازی را منتسب به حضرت مهدی(عج) دانستند. انقلاب اسلامی بدون هیچ الگویی به بزرگترین الگو در تمام جهان اسلام تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، احمد قدیری‌ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی و مدرس دانشگاه امروز، 12بهمن در مراسم گلباران حجره طلبگی حضرت امام خمینی(ره) در اراک برلزوم استفاده از بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به اهداف متعالی انقلابی تأکید کرد و گفت: بیانیه گام دوم برخلاف دیگر فرمایشات رهبری که مخاطب خاص دارد هم محتوا و هم مخاطب عمومی است.

وی تصریح کرد: بازده بیانیه برخلاف تصور چهل سال پیش‌رو نیست هرچند راجع به این بازه زمانی هم صحبت شده است، اما ضمن این مطلب، بازه زمانی بیانیه قریب به یکصد سال است، اگر قصد دارید یکصد سال گذشته را در چند صفحه مرور کنید لازم است به بیانیه مراجعه کنید.

قدیری‌ابیانه در خصوص زمان صدور بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: فتنه سال 96 و بیان صحبت‌هایی نظیر انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید را پشت سر گذاردیم، جان بولتون گفته بود در چهل‌سالگی انقلاب در تهران جشن خواهیم گرفت، این سخنان به شدت در افکار عمومی ترویج می‌شد که در این زمان رهبری با حمله به کانون عملیات روانی دشمن برای مردم تبیین فرمودند با استفاده از راهبردهای صورت گرفته در سال‌های گذشته برای 40سال دوم فکر کنید، این بیانیه همچون کپسول امید نقشه دشمنان را خنثی کرد.

وی دهه‌فجر را فرصتی مغتنم برای تبیین گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: کمتر کشوری می‌تواند انقلاب کند و از میان کشورهای انقلاب کننده کمتر کشوری است که می‌تواند انقلاب خود را حفظ کند و نمونه واضح آن انقلاب مصرست.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: اگردر کشور دچار مشکلاتی همچون اختلاس، فساد مالی و ... هستیم این مشکلات ناشی از ظرف نیست، ناشی از مظروف است، نظام جمهوری اسلامی ظرف و سختار است، اگر بنده بد صحبت کنم مشکل از بنده است نه میکروفن و غیره.

این مدرس دانشگاه افزود: تسری نابه‌جای فساد مظروف به ظرف غلط است، باید دقت کرد اشکال دولتمردی را به کل دولت تسری نداده و اشکال دولتی را به دولت‌های قبل از خودش تسری ندهیم، اشکال همه دولت‌ها را نیز نباید به نظام تسری داد.

قدیری‌ابیانه بابیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب هدف تمدن‌سازی بیان شده است، تصریح کرد: رهبری در این بیانیه عالی‌ترین دوره تمدن‌سازی را منتسب به حضرت مهدی(عج) دانستند. انقلاب اسلامی ایران بدون هیچ الگویی به پیروزی رسید و اکنون به بزرگترین الگو در تمام جهان اسلام همچون حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن تبدیل شده است.

وی بابیان این نکته که انقلاب اسلامی با فقه پویا و جواهری حضرت امام(ره) ایجاد شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران جهان دوقطبی آن روز را از بین برد و امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب به بزرگترین چالش ابرقدرتی همچون امریکا تبدیل شده است.

قدیری‌ابیانه در پایان تصریح کرد: تاریخ نشان داده هرجا که به شاخص‌های انقلابی‌گری نزدیک شده‌ایم، وضعیت کشور بهتر شده و زمانی که فاصله ما با شاخص های انقلابی‌گری زیاد می شود وضعیت مردم در تمامی مسائل بدتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha