سینمای بعد از انقلاب، دانشگاه سازندگی است
کد خبر: 3876396
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

سینمای بعد از انقلاب، دانشگاه سازندگی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در دوران پس از انقلاب سینما از تجارت، سرگرمی و ابتذال به دانشگاه فرهنگی و سازندگی تبدیل شد و یکی از مصادیق این امر، وجود مفاهیم استکبارستیزانه در فیلم‌ها است.

سینمای بعد از انقلاب، دانشگاه سازندگی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در آیین افتتاحیه دهمین دوره جشنواره فیلم فجر که شب گذشته، 14 بهمن در سالن پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اصفهان برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره در حالی برگزار می‌شود که کشور شرایط بسیار خاصی دارد؛ از یک طرف همه عزادار سردار سلیمانی، کشته‌شدگان سانحه هواپیما و کشته‌شدگان مراسم تشییع شهید سلیمانی هستیم و از طرف دیگر نیز همه مردم ایران و عراق استقبال بی‌نظیری از پیکر شهید سلیمانی داشتند.

وی ادامه داد: از همان روز آغاز شهادت حاج قاسم، هم رهبر گرامی کشور و هم مردم ایران یک‌صدا از انتقام حرف می‌زدند و ما پس از جنگ جهانی دوم، اولین کشوری بودیم که موشک‌هایمان یکی از یگان‌های استکبار جهانی را هدف گرفت و قدرت ما و ضعف آن را نشان داد و پس از ساعت‌ها نیز که ترامپ پشت تریبون آمد، ترس در چهره‌اش موج می‌زد. ما با این کار سیلی محکمی به گوش استکبار جهانی زدیم و یکی از وجوه جشن امشب نیز بزرگداشت این پیروزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در آغاز انقلاب بسیاری تصور می‌کردند بساط سینما برچیده خواهد شد، اما امام(ره) در اولین سخنرانی خود پس از ورود به میهن در بهشت زهرا فرمودند «ما با سینما مخالف نیستیم» و این سخن ایشان سینمای پس از انقلاب را بیمه کرد. البته ایشان در ادامه اشاره کردند که یکی از وظایف سینما، تربیت کردن مردم است.

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: امام بارها از سینما به نیکی یاد کردند و حتی زمانی که فیلم محمد رسول‌الله برای اولین بار در سال 59 وارد کشور شد، بسیاری به خاطر سنی بودن کارگردان فیلم در اکران آن شک داشتند، اما امام فرمودند «چه اشکالی دارد؟ فیلم را نمایش دهید».

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز سینما را موثرترین هنر کشور در تربیت جامعه می‌دانند، گفت: سینما به ایران عزیز خدمت بسیاری کرده و یکی از افتخارات سینمای ما، ورود به عرصه فیلم مستند است. در دوران پس از انقلاب سینما از تجارت، سرگرمی و ابتذال به دانشگاه فرهنگی و سازندگی تبدیل شد و یکی از مصادیق این امر، وجود مفاهیم استکبارستیزانه در فیلم‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه امسال برگزاری جشنواره فیلم فجر به اهل آن واگذار شده است، تصریح کرد: تیم برگزاری جشنواره امسال تیمی بسیار جوان و پر انرژی است. بعد از جشنواره ملی تهران، اصفهان از معدود استان‌هایی است که سالن ویژه‌ای برای هنرمندان و اصحاب رسانه تدارک دیده است.

انتهای پیام
captcha