گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها در «اِشکذَر» + تصاویر
کد خبر: 3877286
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها در «اِشکذَر» + تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ در آستانه چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی مراسم گرامیداشتی همراه با سخنرانی و قرائت دعای ندبه در مهدیه شهرستان اشکذر برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام هادی امامی، کارشناس دینی، 18 بهمن‌ماه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها که در آستانه چهلمین روز این سردار شهید در مهدیه شهرستان اشکذر برگزار شد با اشاره به نکاتی در حذف داعش از منطقه توسط جانفشانی‌های شهید سپهبد سلیمانی و همرزمان ایشان، گفت: داعش گروه کوچکی نبود و با حمایت توسط کشورهای مختلف از تمامی ملت‌ها نیرو داشت.
سخنران این مراسم اولین راز موفقیت شهید سلیمانی را داشتن هدف دانست و گفت: خیلی از مردم آرزو دارند نه هدف؛ در هدف دقیقا مقصد مشخص بوده و برای آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد ولی در آرزو این دو وجود ندارد.
وی دومین راز موفقیت سردار دل‌ها را سعی و تلاش و خدمت خالصانه بیان کرد و افزود: متأسفانه دینداران تصور می‌کنند باید به خدا توکل کرده و با صبر و توسل به اهل بیت(ع)، مشکلات خود را حل کنند و این در حالی است که فرهنگ دینی غلط باعث شده مردم به جای تلاش و کوشش، به دعا و... روی بیاورند؛ اما طبق صریح آیه قرآن، کسی به هدف می‌رسد که اهل تلاش و کوشش باشد«أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى».
امامی با بیان اینکه شهید سلیمانی روزی ۱۸ ساعت کار می‌کرد و اغلب جلسات ایشان قبل از اذان صبح شروع می‌شد، اظهار کرد: ایشان و همرزمان‌شان به‌خوبی درک کرده بودند که بدون تلاش و کوشش نمی‌توانند به هدف رسیده و بدون این مهم خداوند به آنها توجه نمی‌کند.
کارشناس دینی با تأکید بر نقش فرهنگ کار، بیان کرد: متأسفانه امروز فرهنگ کار و تلاش از زندگی‌ها حذف شده و به‌ویژه مادران با تربیت نادرست در حال خیانت به فرزندان هستند. آنها تمام شرایط زندگی را به‌گونه‌ای مهیا کرده‌اند که فرزند برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاشی نکرده و به راحتی زندگی می‌کند.
در ادامه دعای پرفیض ندبه با نوای سیدمصطفی جوکار در فضایی آکنده از عطر شهدا قرائت شد.
علی مشیری‌نیا
انتهای پیام
captcha