حضور گسترده در انتخابات تهدیدها را خنثی می‌کند
کد خبر: 3880142
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
همبستگی ملی؛ اقتدار ملی/ ۶

حضور گسترده در انتخابات تهدیدها را خنثی می‌کند

مدیرکل اوقاف استان اصفهان گفت: امروز در عرصه نظام بین‌الملل خصومت‌ها، تهدیدها و فشارها به حداکثر خودش رسیده و هر چه ما از پای صندوق‌های رأی و انتخاب فاصله بگیریم به همان اندازه تهدیدها به ما نزدیک خواهد شد.

حضور گسترده در انتخابات، تهدیدات را خنثی می‌کند

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات، اظهار کرد: انتخاب علاوه بر اینکه یک فصل عقلی در امور و شئون انسان‌ها است، در رفتارهای حاکمیتی و تصمیمات هر کشور نیز نقشی برجسته و اساسی دارد. درک این مفهوم ما را به ضرورت حضور در انتخابات خواهد رساند و انسان‌ها هیچ‌گاه از انتخابشان جدا نخواهند بود و آثار این انتخاب همیشه در زندگی آنها حضور خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که بارها در طول این چهل و یک سال، انتخابات را تجربه کرده و تأثیرات آن را در مسائل مختلف کشور شاهد بوده‌ایم. در واقع حضور همیشگی و مستمر مردم در انتخابات نشان‌دهنده درک عمیق از این ضرورت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: البته ما در هر دوره‌ای ممکن است ضرورت‌های خاصی پیدا کنیم و اولویت‌هایی در مباحث انتخابات مطرح شود؛ امروز هم در زمینه مسائل داخلی و هم در زمینه مسائل خارجی این ضرورت‌ها را بیشتر می‌توانیم درک کنیم، چون فضای کشور ما نیاز به قدرت‌بخشی بیشتری دارد که این مسئله در حوزه قانون‌گذاری امری بسیار مشخص است و تأثیر مستقیمی بر مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

حجت‌الاسلام بلک بیان کرد: امروز در عرصه نظام بین‌الملل خصومت‌ها، تهدیدها و فشارها به حداکثر خودش رسیده و هر چه ما از پای صندوق‌های رأی و انتخاب فاصله بگیریم، به همان اندازه تهدیدها به ما نزدیک خواهد شد. پس برای خنثی‌سازی فشارها و تهدیدات لازم است حضوری گسترده در انتخابات داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در زندگی افراد، گفت: آگاهی‌بخشی، بیان ضرورت‌ها و نشان دادن نقاط پر اهمیت که ما را به شرکت در انتخابات تشویق می‌کند، از وظایف مهم رسانه‌ها است. از طرف دیگر، رفتار نامزدها و احزاب و نحوه حضور آنها و بیان برنامه‌های آینده‌شان می‌تواند مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: مجریان انتخابات و دستگاه‌ها نیز باید با سلامت کامل و امانتداری قبل از انتخابات، حین انتخابات و پس از آن وظایف خود را انجام دهند. اخیرا نیز مقام معظم رهبری ضمن تأکید مضاعف بر شرکت در انتخابات فرمودند:«حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است».

وی با بیان اینکه امروزه ابزارهای شناخت نامزدها بسیار زیاد شده است، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید باورهای سالم و اعتقاداتی حامی مردم داشته باشند. مردم نیز در سراسر کشور با روحیه‌ای که بارها آن را اثبات کرده‌اند، پایبند به ارزش‌های دینی هستند و نمایندگان نیز باید همجنس با این ارزش‌ها باشند. شجاعت در تشخیص و تصمیم، از ویژگی‌های مهم یک نماینده است. وی نباید مصالح کشور را قربانی سایر ملاحظات کند و دلبستگی به گروه‌ها و احزاب نباید باعث شود در تصمیم‌گیری مصالح کشور را در نظر نگیرد.

حجت‌الاسلام بلک اضافه کرد: نماینده همواره باید حق را بیان کند و از طرف دیگر، شجاعانه در مقابل خواسته‌های دشمنان بایستد. نماینده باید گفتمان انقلاب و عدالت‌خواهی را که امروز فریاد همه مردم است، سرلوحه کارش قرار دهد و به ثبات و پایداری قوانین و کشور بیندیشد.

وی تصریح کرد: آنچه مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی به اثبات رساندند، این بود که خواهان ایستادگی و مقاومت در مسیر اهداف انقلاب هستند و این وظیفه را نمایندگان نیز باید برای خود یک فرض بدانند.

انتهای پیام
captcha