جدی نگرفتن بیماری کرونا باعث شیوع بیشتر آن شده است
کد خبر: 3883309
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

جدی نگرفتن بیماری کرونا باعث شیوع بیشتر آن شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیماری کرونا از سوی مردم جدی گرفته نشده و همین موضوع باعث مشکل‌تر شدن کنترل بیماری شده و باید مردم اطلاع داشته باشند که اگر در خانه بمانند و کمپین در خانه ماندن را انجام دهند چرخه انتقال بیماری شکسته و کنترل آن راحت‌تر خواهد بود.

جدی نگرفتن بیماری کرونا باعث شیوع بیشتر آن شده استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ۱۴ اسفندماه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان از روزهای اول شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، با مردم و رسانه‌ها صادقانه برخورد کرده و از ابتدا صداقت و راستگویی در اعلام آمار در دستور کار ما بوده، هست و خواهد بود.
وی افزود: آمار در هفته آینده در آذربایجان‌غربی، بیشتر خواهد بود و اوج شیوع ویروس را در این هفته پیش‌بینی می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم ترددهای خود را به حداقل رسانده و اصول بهداشتی گفته شده را رعایت کنند تا بتوانیم با همراهی هم این ویروس را کنترل و از بین ببریم.
آقازاده بیان کرد: ورودی‌های آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه به صورت کامل کنترل می‌شود و افرادی که به علایم کرونا مشکوک باشند قرنطینه خواهند شد.
وی ادامه داد: تمام مسوولان استان در جهت مقابله و نابودی ویروس کرونا با همکاری تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها با تمام توان تلاش خود را انجام می‌دهند تا کرونا را شکست دهیم و اتهامات و جوسازی‌ها نمی‌تواند از خدمات‌رسانی‌ها جلوگیری کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در حال حاضر سه بیمارستان حداقل یک بخش را تخلیه کرده و به این بیماران اختصاص داده است که شامل بیمارستان طالقانی ارومیه، بیمارستان خویی در خوی و بیمارستان عباسی در میاندوآب است و این تمهیدات پیش از  وضعیت قرمز از نظر شیوع در استان اندیشیده شده و چند بیمارستان غیردولتی نیز فقط بیماران ضروری را پذیرش می‌کنند و اگر نیاز باشد برای برپایی بیمارستان صحرایی نیز آمادگی داریم.
وی گفت: از ۱۵۰ مورد مشکوک در استان نمونه‌گیری انجام شده که بیشترین نفرات در خوی بودند و از هفت نفر مبتلا در آذربایجان‌غربی، چهار نفر بهبود یافته و مرخص شده است و یک نفر در بوکان و دو نفر مبتلا در ارومیه بستری هستند که وضعیت آن‌ها رضایت‌بخش اعلام شده است.
آقازاده اظهار کرد: از تعداد هفت نفری که به یقین مبتلا بودند سه نفر از خارج از استان بودند که ذو نفر از قم و یک نفر نیز از گلستان آمده بود و سه نفر فوتی داشتیم که هیچ‌کدام طبق نتیجه آزمایش‌ها کرونایی نبودند.
وی افزود: دو هزار و ۲۷۰ تخت در حوزه بیمارستان‌های دانشگاهی آماده داریم و در بیمارستان‌های دولتی غیر دانشگاهی نیز هماهنگی‌هایی در صورت لزوم برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تاکنون این بیماری از سوی مردم جدی گرفته نشده و همین موضوع باعث مشکل‌تر شدن کنترل بیماری شده و باید مردم اطلاع داشته باشند که اگر در خانه بمانند و کمپین در خانه ماندن را انجام دهند چرخه انتقال بیماری شکسته و کنترل آن راحت‌تر خواهد بود.
وی ادامه داد: وسایل حفاظت فردی و اقلام مورد نیاز کادر پزشکی و پرستاری و داروها را معاونت غذا و دارو از طریق وزارت بهداشت تهیه کرده که باید توزیع کند تا کمبودهای بیمارستانی جبران شود.

انتهای پیام
captcha