تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک توسط سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی
کد خبر: 3883542
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک توسط سپاه شهدای آذربایجان‌ غربی

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: مقابله و مبارزه با ویروس کرونا نیازمند مشارکت تمام نهادهاست و سپاه شهدا نیز روزانه ۱۰۰ هزار ماسک تولید می‌کند.

تولید روزانه ۱۰۰هزار ماسک توسط سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، با توجه به کمبود مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی از جمله ماسک برای مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا و شیوع روزافزون بیماری در آذربایجان‌غربی باید تمام نهادها و سازمان‌ها با همکاری و همدلی با تمام توان و امکانات برای مقابله با آن اقدام کنند تا شیوع ویروس کنترل شده و مانع از همه‌گیر شدن آن شوند.

سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از جمله نهادهایی است که به منظور تولید اقلام مورد نیاز برای پیشگیری از انتقال ویروس وارد عمل شده و امیدواریم مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی توصیه شده و در خانه ماندن همکاری لازم را انجام دهند.

سردار الله وردی داداش‌زاده، جانشین فرمانده سپاه آذربایجان غربی، اظهار کرد: ۱۰۰ هزار ماسک به‌صورت روزانه در استان با همکاری و همیاری بسیج اصناف، اتاق بازرگانی، اتحادیه خیاطان و دیگر نهادهای متولی آغاز شده تا بتوانیم بخشی از نیازهای مردم را جبران کنیم.

وی افزود: از همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی در کنترل این بیماری تشکر و قدردانی می‌کنم‌ و اگر اعتماد متقابل و تعامل بین سازمان‌ها باشد می‌توان با بسیاری از مشکلات مقابله کرد.

جلال غفارزاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: بازار تولید الکل طبی در استان که پیش از این فعالیت چندانی نداشت با گسترش کرونا در آذربایجان‌غربی، رونق گرفته و کارخانه‌‌هایی که الکل صنعتی تولید می‌کردند به تولید حداکثری الکل طبی روی آورده‌اند.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار بطری ۵۰۰ سی سی مواد ضدعفونی کننده در آذربایجان‌غربی تولید شده که ۴۰ هزار بطری از مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها توزیع شده و میان تمامی ادارات و اماکن عمومی نیز مواد ضدعفونی کننده توزیع شده است.

غفارزاده بیان کرد: در زمینه تولید دستکش در آذربایجان‌غربی ظرفیت لازم وجود دارد و مشکل جدی در این زمینه نداریم و تا دو یا سه روز دیگر در داروخانه‌ها دستکش نیز مانند مواد ضدعفونی کننده برای مصارف مردم عرضه خواهد شد.

یادآور می‌شود، تاکنون در آذربایجان‌غربی ۲۳۴ مورد بیمار مشکوک به کرونا بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۰۰ مورد نمونه‌برداری انجام شده که ۸۹ مورد جواب آزمایش اخذ و از این تعداد ۷۷ مورد منفی و ۱۲ مورد مثبت گزارش شده که از ۱۲ مورد هشت نفر با حال عمومی خوب مرخص شده‌اند و سه نفر در بیمارستان بستری شده و یک نفر نیز فوتی داشتیم.

انتهای پیام
captcha