برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخربین منابع طبیعی و زمین‌خواران
کد خبر: 3883895
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخربین منابع طبیعی و زمین‌خواران

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه قضایی استان با افرادی که به تخریب منابع طبیعی و ملی می‌پردازند و یا با زمین‌خواری، جنگل‌خواری و مرتع‌خواری سودهای کلانی را به جیب می‌زنند برخورد قاطع می‌کند.

برخورد قاطع دستگاه قضایی با مخربین منابع طبیعی و زمین‌خوارانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ۱۷ اسفند ماه، علی‌اکبر گروسی، رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در دیدار با مسئولین منابع طبیعی اظهار کرد: طبیعت و همه منابع موجود در آن متعلق به همه اقشار ملت بوده و وظیفه همگانی بر حفظ مراتع، جنگل‌ها و منابع طبیعی است.

وی حفظ منابع طبیعی را برای بقای مناسب نسل‌های آینده ضروری و پراهمیت دانست و گفت: حفاظت از منابع طبیعی کشور و استان تنها وظیفه یک نهاد یا ارگان خاص نیست بلکه همه مردم و همه دستگاه‌ها باید در حفظ آن کوشا باشند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: دستگاه قضایی استان با افرادی که به تخریب منابع طبیعی و ملی می‌پردازند و یا با زمین‌خواری، جنگل‌خواری و مرتع‌خواری سودهای کلانی را به جیب می‌زنند برخورد قاطع کرده و اجازه نخواهد داد تا بیت‌المال و در واقع اموال عمومی مردم را عده‌ای اندک به چپاول و به غارت ببرند.

وی از تلاشگران عرصه منابع طبیعی خصوصا مسئولین آن به پاس زحمت‌های شبانه‌روزی تشکر و قدرانی کرد و از وی خواست تا نظارت‌ها را چندین برابر کنند و به هیچ وجه اغماض و گذشت نکنند، چرا که درازدستی به بیت‌المال و حقوق عامه مردم قابل گذشت نیست که مسئولین بخواهند از آن بگذرند و تکلیف همه ماست که از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنیم.

گروسی عنوان کرد: در جامه صنعتی امروز وجود درختان و گیاهان در کمربند سبز شهرها و کوه‌های پیرامون آن می‌تواند نجات‌بخش باشد وظیفه الهی و اخلاقی همه مردم است که در کنار دستگاه‌هایی چون منابع طبیعی و جهادکشاورزی باشند و در چنین روزهایی به غرس درخت اقدام کنند و قدمی در راه زیبایی و طروات و سلامت شهرها و روستاها بردارند.

انتهای پیام
captcha