احتمال بازگشایی مراکز دینی در آلمان از ماه آینده
کد خبر: 3892319
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

احتمال بازگشایی مراکز دینی در آلمان از ماه آینده

رئیس شورای مسلمانان آلمان از احتمال بازگشایی مراکز دینی در این کشور از ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، برهان كسیجی، رئیس مجلس شورای اسلامی آلمان،  اعلام کرد: احتمال بازگشایی مکان‌های دینی بسته شده در چارچوب مقابله با ویروس كرونا تا ماه آینده میلادی وجود دارد.
 
كسیجی با اشاره به جلسه‌ای كه وزارت كشور آلمان برای افتتاح اماكن عبادی در این كشور برگزار كرده است، گفت: این نشست جلسه‌ای ثمربخش بود و طی آن توافق شد که پیش‌نویسی در این باره تهیه شود.
 
وی توضیح داد: مارکوس کربر، مشاور وزارت كشور آلمان، در جلسه با نمایندگان جوامع اسلامی، یهودی و مسیحی به‌ دلیل ابتكارات آنها در مقابله با كرونا، پیش از وضع قوانین الزامی، قدردانی كرد.

وزارت کشور آلمان هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پایان ماه آوریل در مورد احتمال بازگشایی اماکن عبادی با فرمانداران ایالتی مشورت خواهد کرد.
 
در این بیانیه تصریح شده است که در پایان رایزنی‌ها، مقامات برای بازگشایی اماکن عبادی یا بسته نگه‌ داشتن آنها در چارچوب مقابله با کرونا تصمیم می‌گیرند.
 
کسیجی تصریح کرد: در صورت افتتاح اماکن عبادی، نمازگزاران موظف‌اند که برای رعایت قوانین بهداشتی از سجاده مخصوص خود استفاده کنند. علاوه بر وضو گرفتن نمازگزاران در خانه‌های خود قبل از عزیمت به مسجد، آنها باید فاصله دو متر با دیگر نمازگزاران را رعایت و اطلاعات شخصی شامل نام و نشانی‌ محل اقامت خود را در یک برگه قبل از ورود به مسجد ثبت کنند.
 
موارد ابتلا به کرونا در آلمان به 138 هزار و 456 نفر رسیده است که از این تعداد چهار هزار و 193 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
انتهای پیام
captcha