62 نفر به دلیل مهریه در زندان‌های یزد تحمل حبس می‌کنند
کد خبر: 3906328
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹

62 نفر به دلیل مهریه در زندان‌های یزد تحمل حبس می‌کنند

مدیر ستاد دیه استان یزد گفت: در حال حاضر در زندان‌های استان یزد 170 نفر محکومان مالی هستند که از این تعداد 62 نفر به دلیل مهریه و دو نفر به دلیل نفقه تحمل حبس می‌کنند.

62 نفر به دلیل مهریه در زندان‌های یزد تحمل حبس می‌کنندبه گزارش ایکنا از یزد، اسلام افشون، مدیر ستاد دیه استان یزد ظهر امروز، 2 تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع 315 پرونده جرائم مالی غیرعمد در استان تشکیل شد که 260 پرونده منجر به آزادی شد.

وی از برگزاری 12 جشن گلریزان در سال گذشته و جمع آوری دو میلیارد و 500 میلیون تومان و همچنین 13 طرح ویژه آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد خبر داد و گفت: آزادی 12 زندانی در دهه امامت و ولایت، 12 زندانی به همت اوقاف و امورخیریه استان، 2 زندانی به همت کانون وکلای استان، آزادی زندانیان در قالب طرح‌های ابرار، همای رحمت، نور، نفس در قفس، ماه مهربانی، پویش نجات یک پدر و اختصاص هزینه‌های مراسم فوت از آن جمله است.

افشون افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا و برای اولین بار در کشور  جشن‌های گلریزان به صورت مجازی برگزار شد که در این جشن‌ها 290 میلیون تومان جمع آوری شد.

مدی ستاد دیه استان یزد گفت: سال گذشته 260 زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت مبلغ هفت میلیارد و 400 میلیون تومان از زندان آزاد شدند و امسال نیز تاکنون 57 زندانی با پرداخت 11 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در زندان‌های استان یزد 170 محکوم مالی داریم که 62 نفر مهریه و دو نفر بدهکاران نفقه هستند.

افشون از آزادی 10 محکوم مالی در بند با همت نیکوکاران یزدی خبر داد و گفت: کل بدهی این تعداد مبلغ 511 میلیون تومان بود که مددکاران و همکاران ما در شورای صلحی زندان مبلغ 363 میلیون تومان گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ کردند.

وی افزود: نیکوکاران یزدی نیز با پرداخت مبلغ 148 میلیون تومان زمینه آزادی این 10 نفر را همزمان با هفته قوه قضاییه فراهم کردند.

انتهای پیام
captcha