از جنگ مخفی علیه معترضان تا حذف پرچم‌ کنفدراسیون در پنتاگون
کد خبر: 3911007
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
خروش بر ضد نابرابری؛

از جنگ مخفی علیه معترضان تا حذف پرچم‌ کنفدراسیون در پنتاگون

با گذشت بیش از 50 روز از اعتراضات علیه نژادپرستی، تظاهرات در آمریکا در حالی ادامه دارد که پلیس مخفیانه به ربودن معترضان اقدام کرده است.

به گزارش ایکنا، در شرایطی که تقریباً سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است به نظر می‌رسد که کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس هر روز ابعاد جدیدی گرفته و موجی از تغییرات را در جامعه و سیاست داخلی آمریکا به دنبال داشته است.

جنگ مخفی با معترضان

هفته‌نامه آمریکایی نیشن در گزارشی به «جنگ مخفی» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با معترضان پرداخته است.

این هفته‌نامه نوشته پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» دست‌کم از سه روز پیش با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند، در شهر، گشت‌زنی و معترضان را دستگیر می‌کنند.

روایت‌های افراد و ویدئوهای منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که مأموران پلیس بعد از حرکت با خودرو به سمت معترضان بدون هیچ توضیحی آنها را دستگیر می‌کنند.

پلیس آمریکا برخورد خشونت‌آمیزی با معترضان داشته و دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌ها و پلیس را به مماشات با معترضان متهم کرده و خواستار برخوردهای قاطعانه‌تر شده است.

اعتراضات در پورتلند به پنجاهمین روز رسید

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند که شهر «پورتلند» در ایالت «اورگن» برای پنجاهمین روز متوالی صحنه تظاهرات به نژادپرستی و خشونت پلیس بوده است.

پایگاه «oregonlive.com»، که به طور خاص اخبار مربوط به ایالت «اورگن» را پوشش می‌دهد، گزارش داده که شهر پورتلند پنجشنبه شب برای پنجاهمین شب متوالی صحنه تظاهرات بود.

ربودن معترضان توسط پلیس مخفی ادامه دارد

روزنامه ایندیپندنت هم گزارش داده نیروهای پلیس از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده‌اند، این تظاهرات‌ها تا حد زیادی مسالمت‌آمیز بوده‌اند.

شبکه خبری الجزیره نوشته است:‌ سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا در سفری که ساعاتی قبل‌تر از اعتراضات به پورتلند داشت، از مسئولان این شهر به دلیل ناتوانی در خاموش کردن اعتراضات انتقاد کرده بود.

ممنوعیت نمایش پرچم کنفدراسیون در پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه سیاست جدیدی را اعلام کرد که براساس آن نمایش پرچم کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی این کشور را ممنوع می‌کند.

طبق سیاست جدید پنتاگون، پرچم‌هایی که اجازه نمایش در پایگاه‌های نظامی آمریکا را دارند، مشخص شده که این لیست شامل پرچم کنفدراسیون نمی‌شود که نشان از ممنوعیت نمایش این پرچم‌ها را دارد.

ربودن معترضان توسط پلیس مخفی ادامه دارد

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز طی یادداشتی با اشاره به سیاست جدید، نوشت: ما باید همچنان بر چیزی که ما را متحد می‌کند، بر سوگندمان به قانون اساسی و وظایف مشترک ما در دفاع از ملت تمرکز کنیم.  پرچم‌هایی که به اهتزاز در می‌آوریم باید با ضرورت‌های نظامی نظم و انضباط خوب، رفتار با عزت و احترام با مردممان و رد نمادهای تفرقه‌انگیز تطابق داشته باشد.

پنتاگون در حالی این دستور را می‌دهد که به نوشته وبگاه «پالیتیکو» کاخ سفید با برداشته شدن این پرچم‌ها مخالفت کرده است.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد. 

مخالفان کنفدراسیون این نمادها را میراث برتر‌ی‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha