ممنوعیت کامل تردد در عراق در تعطیلات عید قربان
کد خبر: 3912121
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

ممنوعیت کامل تردد در عراق در تعطیلات عید قربان

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، ممنوعیت کامل رفت و آمد در سراسر این کشور طی تعطیلات عید قربان اعمال خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، «ریاض عبدالامیر»، مدیرکل بهداشت در وزارت بهداشت عراق، در گفت‌وگو با روزنامه «الصباح» گفت: وزارت بهداشت عراق خواستار ممنوعیت کامل رفت و آمد طی ایام عید قربان شده و این تصمیم به تصویب کمیته ملی بهداشت و سلامت رسیده است.
 
کمیته ملی بهداشت و سلامت، که در خصوص مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می‌کند، ریاست آن را مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، برعهده دارد.
 
عبدالامیر بیان کرد: ممنوعیت کامل رفت و آمد در ایام عید قربان به دلیل فاجعه بزرگی است که چند هفته پس از عید فطر و پس از  شیوع بیماری کرونا رخ داد و شمار مبتلایان به این بیماری به طور چشمگیری افزایش یافت.
 
وی با ذکر اینکه شمار بهبودیافتگان در بغداد و چند استان دیگر رو به افزایش است، افزود: اگر هموطنان عراقی اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، ممکن است تعداد مبتلایان کاهش یابد.
 
مقامات عراقی ممنوعیت جزئی رفت و آمد را تا پیش از عید قربان اعمال کرده‌اند، به گونه‌ای که شهروندان عراقی اجازه دارند طی ساعات روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات در شهرها رفت و آمد کنند. در حالی که هفته گذشته دولت عراق اعلام کرد که ممنوعیت جزئی رفت و آمد پس از عید قربان برداشته خواهد شد.
 
شمار مبتلایان به بیماری کرونا در عراق طی دو ماه گذشته به دلیل کاهش تدابیر پیشگیرانه از سوی دولت به ویژه رفع ممنوعیت کامل رفت و آمد، روند صعودی داشته است. شمار مبتلایان در این کشور تا چهارشنبه شب 99 هزار و 865 مورد گزارش شد که از این تعداد تاکنون 4 هزار و 42 نفر جان خود را از دست داده‌اند. اما شمار بهبودیافتگان این بیماری در عراق 67 هزار و 147 مورد گزارش شده است.
انتهای پیام
captcha