ضرورت آشنایی با خط و زبان فارسی در پژوهش‌های معماری اسلامی
کد خبر: 3912479
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
در گفت‌وگوی اینستاگرامی بررسی شد؛

ضرورت آشنایی با خط و زبان فارسی در پژوهش‌های معماری اسلامی

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تونس و بنیاد سعدی، گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی با موضوع «ضرورت آشنایی با خط و زبان فارسی در پژوهش‌های معماری اسلامی» برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این گفت‌وگو با حضور زینب سالم کریمه، استاد رشته معماری و هنرهای اسلامی دانشگاه منوبه تونس و زهرا عامری، کارشناس معاونت بین‌المللی بنیاد سعدی برگزار شد.

در این گفت‌وگو، مباحثی همچون جایگاه زبان به طور کلی در معماری اسلامی، نقش زبان فارسی در معماری اسلامی، لزوم آشنایی با زبان و خط فارسی در پژوهش‌های معماری اسلامی، زمان طلایی تأثیرگذاری معماری اسلامی بر خط و زبان فارسی، دورانی که معماری تونسی از زبان و خط فارسی الهام گرفته، رابطه عرفان ایرانی، معماری ایرانی و زبان فارسی و تأثیر آشنایی معماران غیرایرانی با زبان و ادبیات فارسی در پژوهش‌های ایشان در معماری اسلامی و ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یادآور می‌شود، زینب سالم کریمه، محقق و استاد دانشگاه منوبه و استاد مدرسه عالی علوم و فناوری‌های طراحی و معماری داخلی، حدود 10 سال است که پس از فراغت از تحصیل در مقطع دکتری در هنر، معماری و طراحی اسلامی مشغول پژوهش است و تخصص ایشان معماری دوره عثمانی و ظهور آن در تونس بوده است.

انتهای پیام
captcha