از آغاز دوباره اعتراضات در پایتخت آمریکا تا تأکید بر لزوم شکست ترامپ
کد خبر: 3912554
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
خروش جهان بر ضد نابرابری؛

از آغاز دوباره اعتراضات در پایتخت آمریکا تا تأکید بر لزوم شکست ترامپ

اعتراضات علیه تبعیض و نژادپرستی در آمریکا همچنان ادامه دارد و پایتخت این کشور هم شاهد برپایی مجدد این اعتراضات بود.

به گزارش ایکنا، در شرایطی که کرونا همچنان در آمریکا قربانی می‌گیرد، اعتراضات به تبعیض و نژادپرستی در این کشور با گذشت بیش از 50 روز از آغاز آن ادامه دارد. همه اینها در شرایطی رخ می‌دهد که کمتر از 100 روز به انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور باقی مانده و به نظر می‌رسد که این اعتراضات تبدیل به نقطه مشترک همه مخالفان ترامپ شده است.

پایتخت علیه ترامپ

شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، صحنه اعتراضات گسترده علیه «دونالد ترامپ»  بود و معترضان خواستار توقف اقدامات وی در برابر جنبش ضدنژادپرستی شدند. به گزارش واشنگتن‌پست، شهروندان شهر واشنگتن در اعتراض به طرح ترامپ برای اعزام گارد ویژه در برابر جنبش ضدنژادپرستی دست به تظاهرات زدند.

از آغاز دوباره اعتراضات در پایتخت تا تاکید بر لزوم شکست ترامپ

اعتراضات در واشنگتن علیه ترامپ پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا دستور اعزام نیروهای گارد ملی آمریکا به برخی شهرها را صادر کرد. گفته شده در مرحله اول قرار است این نیروها در شهر سیاتل واشنگتن مستقر شوند، اما شهردار سیاتل اعلام کرده که استقرار نیروهای گارد مرزی آمریکا در این شهر نظم عمومی آن را به هم می‌زند.

اف بی آی از اقدام علیه معترضان حمایت کرد

پلیس اف بی‌ آی با حمایت از اقدامات انجام شده علیه معترضان پورتلند اعلام کرد: نیروهای اجرای قانون فدرال فقط به افرادی که مرتکب خشونت و آسیب رساندن به اموال فدرال بودند، متمرکز هستند.

به گزارش نشریه هیل، «رن کانون» مأمور ویژه دفتر اف بی‌ آی در دفتر پورتلند طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پلیس اف بی‌ آی در حال بررسی نقض خاص قانون فدرال از جمله آتش‌سوزی، استفاده از مواد منفجره بداهه و حمل و نقل اموال سرقتی است. پلیس اف بی‌ آی خود را با ایدئولوژی یک گروه خاص همسو نمی‌کند و فقط نگران پرداختن به خشونت و جنایت است.

از آغاز دوباره اعتراضات در پایتخت تا تاکید بر لزوم شکست ترامپ

کانون افزود: تمرکز ما عضویت افراد در گروه‌های خاص نیست بلکه افرادی است که مرتکب خشونت و فعالیت‌های جنایی می‌شوند و این یک جرم فدرال محسوب می‌شود و تهدیدی برای امنیت ملی است.

پیش از این و با ادامه رفتارهای خشونت‌آمیز نیروهای فدرال با معترضین، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو، از دولت آمریکا خواست مانع رفتار نامناسب مأموران پلیس و نیروهای امنیتی علیه تظاهرات‌کنندگان معترض و روزنامه‌نگاران در شهرهای این کشور مانند پورتلند یا بازداشت غیرقانونی آنان شود.

بازداشت 17 نفر دیگر؛ این‌بار در سنت لوئیس

پلیس آمریکا شنبه، 4 مرداد، ۱۷ تن از معترضان به بی‌عدالتی در شهر سنت لوئیس ایالت میزوری را بازداشت کرد.

به گزارش شبکه رادیویی سنت لوئیس، در مراسم یادبود «جان لوئیس جورجیا» قهرمان جنبش حقوق مدنی در شهر سنت لوئیس اعتراضاتی با عنوان «مشکل خوب» به نظام بی‌عدالتی در آمریکا صورت گرفت.

از آغاز دوباره اعتراضات در پایتخت تا تاکید بر لزوم شکست ترامپ

اداره پلیس سنت لوئیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان در این مراسم ۱۷ تن بازداشت شدند. جان لوئیس از جمله فعالان حقوق بشر آمریکا بود که زندگی خود را به نبرد با بی‌عدالتی اختصاص داد و آمریکایی‌ها را ترغیب کرد که در وضعیت اعتراضی «مشکل خوب» قرار بگیرند.

نامزد پیشین دموکرات‌ها: باید ترامپ را شکست داد

برنی سندرز، سناتور دموکرات آمریکایی، به صورت غیرمستقیم از مردم این کشور خواست در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، برای بار دوم به «دونالد ترامپ» رأی ندهند.

سندرز با اشاره به الفاظی که ترامپ برای توصیف مهاجران مکزیکی و معترضان به نژادپرستی استفاده کرده، در صفحه توئیتر خود نوشت: [بعد از] انتخابات قبلی، ترامپ برای متوقف کردن «تهاجم»، نیرو به مرز اعزام کرد. [در] این انتخابات او برای متوقف کردن «آشوب‌طلبان» نیرو به پورتلند می‌فرستد.

از آغاز دوباره اعتراضات در پایتخت تا تاکید بر لزوم شکست ترامپ

وی با انتقاد از همسویی سیاست‌های ترامپ با تفکرات نژادپرستان و جنگ‌طلبان، افزود: ترامپ از نژادپرستی، نفرت، گسستگی و هراس‌افکنی سود می‌برد. به خاطر دموکراسی هم که شده او را باید شکست داد.

انتهای پیام
captcha