اقتدار امروز کشور مرهون فرهنگ دفاع مقدس است
کد خبر: 3924717
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

اقتدار امروز کشور مرهون فرهنگ دفاع مقدس است

یک فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه در حال حاضر راهی به جز تفکر جهادی نداریم، اظهار کرد: اگر امروز در برابر ابرقدرت‌ها اقتدار داریم و با وجود تحریم‌ها، کارهای بزرگ انجام می‌دهیم، به برکت دفاع مقدس و مدیریت حاکم بر آن است.

اقتدار امروز ایران مرهون دفاع مقدس است

سردار کریم نصر، از فرماندهان دفاع مقدس، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه دفاع مقدس بیداری بزرگی در ملت‌های مظلوم جهان به وجود آورد، اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس این بود که با توکل بر خداوند، شعار «ما می‌توانیم» را در جامعه نهادینه ساختیم. در آن زمان اکثر کشورهای دنیا به یکی از دو قطب شرق و غرب وابسته بودند و این موضوع مطرح بود که برای رشد و پیشرفت باید به یکی از این دو قطب متصل شد، ولی زمانی که امام خمینی(ره) نهضت خود را شروع کردند، با اتکا به مردم وارد میدان شدند و مردم نیز دعوت ایشان را لبیک گفتند. در واقع این دفاع مقدس بود که توانست «ما می‌توانیم» را در مردم به وجود آورد.

وی ادامه داد: در تمام صحنه‌ها و امور مثل صنعت هوافضا، علوم دانش‌بنیان و سلول‌های بنیادی جزء کشورهای رده بالا هستیم، در صورتی که این‌ها قبل از انقلاب اصلاً موضوعیت نداشت و امروز به برکت آن حرکت بزرگ و دفاع جانانه که آموختیم می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم، به عنوان کشوری قدرتمند در دنیا مطرح هستیم و آمریکا نمی‌تواند علیه ما حرفی بزند، چون می‌داند که با عکس‌العمل قاطع مواجه می‌شود.

نصر تصریح کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی، رهبر معظم انقلاب خطاب به دشمن اعلام کردند که ما انتقام سختی خواهیم گرفت و بعد از آن بود که پایگاه عین‌الاسد بمباران شد، در حالی که به ذهن آمریکا خطور نمی‌کرد کشوری مثل ایران که روزگاری همه امکاناتش در اختیار غرب بود، امروز محکم جلوی آنها بایستد و تهدیدش را عملی کند. این قدرت خداوند متعال است که به مردم ایران ارزانی داشته و به برکت دفاع مقدس حاصل شده است.

وی ادامه داد: اگر امروز می‌توانیم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را بسازیم و بنزین را که محصولی استراتژیک است و دشمن به دنبال تحریم آن بود، صادر کنیم؛ اگر در سدسازی به جایگاهی رفیع رسیده‌ایم، اگر با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم منابع گازی پارس جنوبی را استخراج کنیم و اگر توانستیم به هر حال شیوع کرونا را در کشور کنترل کنیم، به برکت وجود کسانی است که دوران دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند. مشکل ما امروز در مباحث مدیریتی است و باید مدیریت جهادی که در دفاع مقدس نتیجه داد و مکتب شهید سلیمانی که برگرفته از دفاع مقدس است، اجرایی شود. در دفاع مقدس، همه چیز از مباحث مهندسی و پزشکی گرفته تا مباحث ارزشی و اعتقادی در عالی‌ترین سطح قرار داشت. امروز علی‌رغم تمام تحریم‌ها، کارهای بزرگی انجام می‌دهیم که همه به برکت دفاع مقدس و مدیریت حاکم بر آن است و اگر در بخش‌هایی شاهد مشکلاتی هستیم، به دلیل این است که از تفکر، فرهنگ و مدیریت دفاع مقدس استفاده نمی‌شود.

نصر با اشاره به تداوم هجمه دشمن علیه کشورمان، بیان کرد: در جنگ سخت پیروز شدیم، ولی جنگ هنوز تمام نشده و جنگ نرم را پیش‌رو داریم. باید تمام داشته‌های دفاع مقدس را به میدان آورده و از آنها بهره بریم و علاوه بر این، افتخارات این دوران را با زبان هنر از کودکی برای فرزندان‌مان بازگو کنیم تا به جای اینکه شخصیت‌های کاذب و جنایت‌کار غربی را الگوی خود قرار دهند، از قهرمانان دفاع مقدس الگوبرداری کنند. جوانان نیز باید در میدان باشند و مسئولان به آنها بها دهند و راه را برایشان باز کنند.

عضو سابق شورای شهر اصفهان اظهار کرد: در جنگ تحمیلی، بیش از هشتاد کشور دنیا به رژیم صدام کمک می‌کردند و آخرین تکنولوژی‌ها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های نظامی روز را در اختیارش قرار می‌دادند و حتی علیه ما از سلاح شیمیایی استفاده شد، ولی با توکل بر خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع)، عزم و اراده قوی، تدبیر و استفاده بهینه از امکانات محدود، شرایط سخت را مدیریت کردیم و پیروز از میدان بیرون آمدیم. اگر بخواهیم جایگاه بزرگی که کشورمان به دست آورده است، در آینده نیز ادامه داشته باشد، هیچ راهی به جز تفکر جهادی نداریم. تفکر جهادی همان از خودگذشتگی، خودباوری، استفاده بهینه از امکانات و فداکاری برای رسیدن به هدف است.

انتهای پیام
captcha