فراخوان رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» اعلام شد
کد خبر: 3925484
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

فراخوان رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» اعلام شد

اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، با توجه به نبود امکان برگزاری بیست‌وسومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم صیانت از سلامت هنرمندان و مخاطبان تئاتر، اداره‌کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، در راستای تقویت بسترهای نمایشنامه‌نویسی کشور و ترغیب نمایشنامه‌نویسان به خلق آثار ماندگار، رویداد نمایشنامه‌نویسی «نخل سرخ» را با رویکرد توجه به مضامین و مفاهیم مقاومت و دفاع مقدس در گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌کند.

ترغیب هنرمندان و به ویژه نمایشنامه‌نویسان حرفه‌ای کشور به خلق آثار ارزشمند نمایشی، تقویت رویکرد پژوهش‌محور در خلق نمایشنامه‌های موضوعی، پرهیز از نگاه سطحی به موضوعات، رویدادها و شخصیت‌های دفاع مقدس، پرداختن به مفهوم عمیق مقاومت و تأثیرات آن در شئون زندگی جهان معاصر، بازشناخت و بزرگداشت حماسه دفاع مقدس به ویژه آزادسازی خرمشهر و ایثارگران حوزه مقاومت با زبان اثرگذار نمایش از اهداف این رویداد است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه تا پایان مهرماه جاری فرصت دارند چکیده یا طرح نمایشنامه خود را در موضوعات جلوه‌های مقاومت در تاریخ معاصر ایران به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دوران تحریم‌های ظالمانه، شخصیت‌های اثرگذار دفاع مقدس و مقاومت در ایران به‌ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بازشناخت مفهوم ایثار و مقاومت در زندگی اجتماعی، پرداخت به دستاوردهای دفاع مقدس، پرداخت به جلوه‌های حماسه آزادسازی خرمشهر و پرداخت به همگرایی ملی و همدلی مؤمنانه برای گذار از تهدیدها، در بخش ویژه «نخل سرخ» بر روی تارنمای ایران‌تئاتر به نشانی https://theater.ir/  بارگذاری کنند.

در ادامه هیئت‌انتخاب در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه سال جاری اسامی آثاری که ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به نمایشنامه کامل را دارند اعلام خواهد کرد. روند عقد قرارداد و تولید نمایشنامه براساس فراخوان اعلامی طی خواهد شد. رونمایی و چاپ آثار در اسفندماه ۹۹ انجام می‌شود.

با توجه به تأکید برگزارکنندگان این رویداد بر فرآیند «تولید نمایشنامه از آغاز تا پایان» تنها کسانی می‌توانند متقاضی حضور شوند که نمایشنامه‌شان تولید جدید محسوب می‌شود.

محمدحسین عبداللهی
انتهای پیام
captcha