اندوخته معنوی / وقف زمین کشاورزی برای عزاداری
کد خبر: 3929420
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

اندوخته معنوی / وقف زمین کشاورزی برای عزاداری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند گفت: در نخستین روز از هفته وقف، یک قطعه زمین مشجر، مشتمل بر تعدادی درخت زرشک به همراه دو فنجان آب، توسط بانوی ۷۸ ساله در روستای خوان از توابع بخش قهستان شهرستان درمیان وقف شد.

بانوی ۷۸ ساله در درمیان، زمین کشاورزی‌اش را وقف عزاداری کردبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند، امروز 24 مهرماه به خبرنگاران گفت: در نخستین روز از هفته وقف، یک قطعه زمین مشجر، مشتمل بر تعدادی درخت زرشک به همراه دو فنجان آب، توسط خانم گوهر شخم گر در روستای خوان از توابع بخش قهستان شهرستان درمیان وقف شد.

وی با بیان اینکه نیت این موقوفه صرف پذیرایی شام عزاداران حسینی در شب ۱۱ محرم می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بانوان سابقه بسیاری در وقف‌های جدید دارند، این بانوی ۷۸ ساله با وقف جدید، باقیات و صالحاتی را برای خود رقم زد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند به اهداف واقف برای وقف این موقوفه اشاره کرد و ادامه داد: هدف واقف این است که باقیات و صالحاتی برای خود بر جای گذارد و نامی از وی برده شود.

خدایی با اشاره به ارزش ریالی این موقوفه خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی این موقوفه ۴۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند یادآور شد: هدف از تبلیغ و اطلاع‌رسانی وقف‌هایی که از سوی واقفین انجام می‌شود، آشنایی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است که مردم نیز از این امر خیر استقبال کنند.

انتهای پیام
captcha