از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز تا مفقود شدن آرای پستی
کد خبر: 3932168
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز تا مفقود شدن آرای پستی

در شرایطی که 3 روز به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، تحلیلگران و ناظران داخلی آمریکا این دوره از انتخابات را یکی از متفاوت‌ترین رقابت‌ها در تاریخ این کشور می‌دانند. در آخرین تحولات شبکه فاکس نیوز، که به جمهوری‌خواهان نزدیک است، از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی خود خبر داد. از سوی دیگر برخی منابع از مفقود شدن آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا خبر داده‌اند.

به گزارش ایکنا، این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت تأثیر مسائل بسیاری قرار دارد که این رقابت را به موضوعی بحث‌برانگیز تبدیل کرده است. نگاهی داریم به مهمترین اخبار انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز ۸ درصد از بایدن عقب است

نظرسنجی سراسری شبکه فاکس نیوز وابسته به جمهوری‌خواهان نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی ۸ درصد از رقیب دموکراتش جو بایدن عقب است. این نظرسنجی که جمعه به وقت محلی آمریکا منتشر شد، حاکی است که ۵۲ درصد رأی‌دهندگان از بایدن و ۴۴ درصد دیگر نیز از ترامپ حمایت می‌کنند.

همچنین ۲ درصد از رأی‌دهندگان گفته‌اند که از یک نامزد دیگر حمایت خواهند کرد و ۲ درصد نیز اعلام کرده‌اند که هنوز تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده‌اند، در حالی که بایدن در نظرسنجی ماه گذشته فاکس نیوز ۱۰ درصد از ترامپ جلوتر بود.

از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز تا مفقود شدن آرای پستی

کریس اندرسون، از ناظران انتخاباتی دموکرات، که به همراه دارون شاو، از ناظران جمهوری‌خواه این نظرسنجی را انجام داده است، گفت: بایدن در سطح ملی برتری قابل توجهی دارد. بسیاری از آرا به صندوق‌ها ریخته شده و هنوز تعداد کمی تصمیم نگرفته‌اند. به نظر نمی‌رسد که رقابت سراسری نامزدها در روزهای منتهی به سوم نوامبر تغییر قابل توجهی داشته باشد، اما این به معنای آن نیست که ترامپ نمی‌تواند در الکترال کالج پیروز شود.

آماده‌باش وزارت امنیت داخلی آمریکا

شبکه ان.بی.سی نیوز جمعه شب گزارش داد که به نیروهای وابسته به وزارت امنیت داخلی آمریکا دستور داده شده است تا برای مقابله با ناآرامی‌های انتخاباتی در شهر واشنگتن آماده باشند.

از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز تا مفقود شدن آرای پستی

دو مقام این وزارتخانه که نامشان فاش نشده است، به این شبکه گفتند: به نیروهای آژانس‌های اجرای گمرکات و مهاجرت (ICE) و حفاظت مرزی و گمرکات آمریکا (CBP) دستور داده شده است تا برای اعزام به منظور حفاظت از اماکن دولت فدرال در واشنگتن آماده باشند.

این وزارتخانه عموماً در تأمین امنیت پایتخت آمریکا در هنگام مراسم سوگند رئیس جمهوری آمریکا نقش دارد اما هرگز در سرکوب ناآرامی‌های انتخاباتی نقش نداشته است. آژانس‌های اجرای گمرکات و مهاجرت، حفاظت مرزی و گمرکات و سرویس حفاظت فدرال بخشی از گروه ضربت حافظت از جمعیت‌های آمریکا هستند.

دادگاه آمریکایی در ایالت مینه‌سوتا به نفع ترامپ رأی داد

یک دادگاه تجدیدنظر در ایالت مینه‌سوتا در رأیی به نفع ترامپ اعلام کرد که آرای پستی دریافتی پس از روز انتخابات در این ایالت معتبر نیست. شبکه خبری سی‌ان‌ان جمعه، 9 آبان گزارش داد که یک دادگاه تجدیدنظر در ایالت مینه‌سوتا در حکمی اعلام کرده است که آرای پستی در این ایالت باید تا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) دریافت شود و آرایی که پس از آن دریافت شود، معتبر نیست.

این حکم پس از آن صادر شد که مقام‌های دموکرات این ایالت برنامه‌ریزی کرده بودند که آرای پستی را که با تأخیر و پس از روز برگزاری انتخابات دریافت می‌شود، نیز شمارش کنند. اما این دادگاه اعلام کرد که این اقدام خلاف قوانین انتخاباتی این ایالت است و آرایی که پس از ساعت ۸ شب روز سوم نوامبر دریافت می‌شود، نباید به حساب بیاید.

دونالد ترامپ همواره مخالفت خود را با رأی‌گیری پستی اعلام و مدعی شده است که در این نوع رأی‌گیری امکان تقلب گسترده وجود دارد. انتخابات آمریکا در ۱۳ آبان ماه به پایان می‌رسد. تعداد واجدین شرایط برای حضور در پای صندوق‌های رأی در سراسر آمریکا، ۲۳۹ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۸۲ نفر اعلام شده است که اگر تنها شرایط سنی بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شود این رقم به ۲۵۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۸ نفر می‌رسد.

احتمال اعتصاب سراسری در آمریکا در صورت نپذیرفتن شکست از سوی ترامپ

اتحادیه‌های کارگری در آمریکا بحثی درباره اعتصاب سراسری در این کشور در صورت عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ مطرح کرده‌اند. روزنامه گاردین روز جمعه گزارش داد که اتحادیه‌های کارگری در آمریکا بحثی را مطرح کرده‌اند که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در صورت پیروزی جو بایدن رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شکست را نپذیرد، اعتصاب‌های سراسری راه بیندازند.

براساس این گزارش، اگر این اعتصاب سراسری روی دهد، در تاریخ معاصر آمریکا بی‌سابقه خواهد بود، چراکه آخرین اعتصاب کارگری که در این کشور انجام شد، در سال ۱۹۴۶ بود که البته محدود به اوکلند بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیا بود.

فدراسیون کارگری محلی در شهر روچستر ایالت نیویورک اولین اتحادیه کارگری بود که به صورت رسمی از این موضوع حمایت کرد و اتحادیه‌های شهر سیاتل و ایالت ماساچوست نیز با تصویب قطعنامه‌هایی حمایت خود را از اعتصاب سراسر در صورت عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ اعلام کردند. این فدراسیون در ۸ اکتبر تصویب کرد که برای این اعتصاب سراسری که همه نیروهای کار در آمریکا را دربرگیرد، آمادگی لازم را داشته باشد، تا انتقال قدرت به صورت قانونی و مسالمت‌آمیز صورت گیرد.

شبکه سی بی اس: هزاران برگه آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا مفقود شد

رأی‌دهندگان آمریکایی در بخشی از ایالت پنسیلوانیا از سوی مقام های این ایالت دریافته‌اند که هزاران برگه آرای پستی، که برای رأی‌دهندگان این منطقه از آمریکا پست شده، هنوز به دست آنان نرسیده و مفقود شده‌اند.

شبکه خبری آمریکایی سی.بی.اس گزارش داد:  شمار نامعلومی از برگه‌های آرای پستی مربوط به ر‌أی‌دهندگان منطقه باتلر (Butler County) ایالت پنسیلوانیا از سوی خدمات پستی ناپدید شده است.

از عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی فاکس نیوز تا مفقود شدن آرای پستی

براساس این گزارش، لزلی اوسچه (Leslie Osche)، کمیسیونر منطقه باتلر، به رسانه‌های محلی گفت: در ابتدا تصور می‌شد که برگه‌های آرای پستی به دلیل تأخیر سیستم پست به وجود آمده و هنوز هم نظر بر همین است، زمانی که متوجه این موضوع شدیم، مشکل را به مسئولان اداره پست نیز اطلاع دادیم.

شبکه خبری سی.بی.اس با یادآوری اینکه رأی‌دهندگان منطقه بالتر تا سه‌شنبه، 13 آبان فرصت زیادی ندارند اما کمیسیونر انتخابات این منطقه از آنها خواست یا شخصاً به پای صندوق‌های رأی رفته و یا برگه‌های پستی مربوط به خود را بار دیگر از طریق پست دریافت کنند. سرویس خدمات پستی آمریکا نیز در پی انتشار این خبر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از گم شدن برگه‌های آرای رأی‌دهندگان منطقه بالتر بی‌خبر است.

انتهای پیام
captcha