از تک و پاتک بایدن و ترامپ تا نگرانی از خشونت‌های انتخاباتی
کد خبر: 3932446
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۶
با انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

از تک و پاتک بایدن و ترامپ تا نگرانی از خشونت‌های انتخاباتی

با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا، شاهد تغییر و تحولات زیادی در عرصه سیاسی این کشور هستیم. در آخرین تک و پاتک‌های انتخاباتی بایدن و ترامپ این دو به یکدیگر اتهامات مختلفی وارد کردند. از سوی دیگر نظرسنجی‌ها نشان از وحشت مردم از خشونت‌های انتخاباتی دارد.

به گزارش ایکنا، در شرایطی که ۲ روز دیگر به انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا باقی مانده اتفاقات زیادی در عرصه سیاسی این کشور در حال وقوع است. نگاهی می‌کنیم به مهمترین تحولات انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

بایدن: زمان آن رسیده که ترامپ چمدانش را ببندد و به خانه برود

نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: زمان آن فرارسیده که ترامپ چمدان خود را ببندد و به خانه برود.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، در سخنانی بار دیگر دونالد ترامپ را آماج حملات خود قرار داد. وی که در شهر فلینت ایالت میشیگان صحبت می‌کرد، گفت: طی سه روز ما می‌توانیم به این ریاست‌جمهوری که باعث تفرقه بین ملت ما شده و در حمایت از مردم شکست خورده و در شعله‌های تنفر دمیده است پایان دهیم. 

از تک و پاتک بایدن و ترامپ تا نگرانی از خشونت‌های انتخاباتی

ترامپ: اگر بایدن پیروز شود، ایران خاورمیانه را صاحب می‌شود

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تمام کشورها خواستار شکست خوردن وی در انتخابات ریاست‌ جمهوری هستند، مدعی شد اگر رقیب دموکرات وی در انتخابات پیروز شود، چین آمریکا را تصاحب کرده و ایران نیز صاحب غرب آسیا می‌شود. دونالد ترامپ بامداد یکشنبه، 11 آبان، در ادامه کارزار تبلیغاتی خود برای انتخابات ریاست‌ جمهوری روز سه‌شنبه در این کشور، بار دیگر سعی کرد با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس جو بایدن را تضعیف کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، ترامپ طی سخنرانی در جمع هواداران خود در پنسیلوانیا مدعی شد: اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، چین آمریکا را تصاحب می‌کند و ایران و اخوان المسلمین نیز خاورمیانه را صاحب می‌شوند.

از تک و پاتک بایدن و ترامپ تا نگرانی از خشونت‌های انتخاباتی

وی افزود: چین می‌خواهد من کنار بروم. ایران می‌خواهد من کنار بروم. آلمان می‌خواهد من کنار بروم، همه آنها می‌خواهند من کنار بروم، اما ما اکنون اینجا هستیم، نه؟

خبرنگار شبکه صدای آمریکا به نقل از ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر من پیروز شوم،‌ شاهد خواهید بود که بازار بورس مانند موشک اوج می‌گیرد.

رئیس‌‌جمهور آمریکا بار دیگر با چینی خطاب کردن ویروس کووید ـ ۱۹ و در حالی که حدود ۱۰ ماه از شیوع این بیماری می‌گذرد، افزود: این همه‌گیری به سرعت ریشه‌کن خواهد شد. ما این طاعون چینی را محو می‌کنیم.

نگرانی ۷۵درصد آمریکایی‌ها از خشونت‌های انتخاباتی

نتایج یک نظرسنجی میان شهروندان آمریکایی نشان داد که از هر چهار نفر، سه نفر بابت وقوع خشونت‌های انتخاباتی در این کشور نگران هستند. همچنین، نتایج نظرسنجی دیگری نشان داد که ۷۵ درصد از آمریکایی‌ها از وقوع خشونت‌های انتخاباتی در این کشور نگران هستند.

این نظرسنجی را که روزنامه یو‌اِس‌اِی تودی و دانشگاه سافولک انجام دادند نشان داد که ۳۶ درصد از آمریکایی‌ها نسبت به بروز چنین خشونت‌هایی بسیار نگران و ۳۹ درصد تا حدی نگران هستند. در مقابل، تنها ۱۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی هیچ نگرانی بابت خشونت‌های انتخاباتی نداشتند و ۱۱ درصد نیز نگرانی اندکی داشتند. ۳ درصد از این افراد نیز نظر خاصی در این باره نداشتند.

مونیکا پانتون، شهروند ۷۰ ساله ساکن ایالت فلوریدا به این روزنامه گفت: این یکی از ترسناک‌ترین دوره‌های زندگی من از زمان ترور [جان اف] کندی [رئیس جمهور اسبق آمریکا] و بحران موشکی کوبا (۱۹۶۲) محسوب می‌شود. این نظرسنجی از میان ۱۰۰۰ شهروند آمریکایی از طریق خط تلفن و بین روزهای ۲۳ تا ۲۷ اکتبر (۲ تا ۶ آبان) انجام شد.

مجری آمریکایی خطاب به حامیان ترامپ؛ جنگ داخلی به راه نیندازید

در پی نگرانی از احتمال وقوع درگیری‌ بعد از انتخابات آمریکا، یک مجری آمریکایی از حامیان ترامپ و لیبرال‌ها خواسته که به برقراری صلح کمک کنند و جنگ داخلی به راه نیندازند.

بیل ماهر، مجری یکی از برنامه‌های شبکه آمریکایی اچ‌بی‌او، جمعه شب (به وقت محلی) از حامیان ترامپ و لیبرال‌ها در کشورش خواست که بعد از انتخابات به برقراری صلح کمک کنند و جنگ داخلی به راه‌ نیندازند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری فاکس نیوز، این مجری آمریکایی، که در حال ارائه صحبت‌های پایانی برنامه خود بود، خطاب به حامیان ترامپ گفت: مهم نیست چه کسی سه‌شنبه پیروز می‌شود، بیایید از جنگ داخلی پرهیز کنیم و به آشتی رو بیاوریم.

از تک و پاتک بایدن و ترامپ تا نگرانی از خشونت‌های انتخاباتی

وی افزود: ۳۴ درصد از رأی‌دهندگان معتقدند که طی ۵ سال آینده جنگ داخلی دیگری رخ خواهد داد و می‌خواهم یادآوری کنم که آمریکا یک خانواده است و خانواده مجموعه افرادی هستند که بدون متوسل شدن به خشونت از یکدیگر متنفرند.

این مجری آمریکایی با اشاره به اینکه مردم آمریکا نباید با یکدیگر دشمنی ورزند، گفت: اگر ما می‌خواهیم به سادگی [در این دنیا] وجود داشته باشیم، باید راهی برای همکاری پیدا کنیم. پس بیایید با حامیان ترامپ جنگ داخلی به‌ راه نیندازیم. ما در جنگ خوب نیستیم و آنها نیز در شهروند بودن خوب نیستند.

انتهای پیام
captcha