از سخنرانی پیروزی بایدن تا عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ
کد خبر: 3933804
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
با انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا /

از سخنرانی پیروزی بایدن تا عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ

پس از اینکه رسانه‌های آمریکایی خبر از پیروزی جو بایدن دادند، او در اولین سخنرانی خود بر حل مشکل کرونا تأکید کرد. همچنین، دونالد ترامپ، نامزد بازنده، برای انجام سخنرانی قبول شکست برنامه‌ای ندارد.

به گزارش ایکنا، بعد از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اتفاقات زیادی در عرصه سیاسی این کشور در حال وقوع است. نگاهی می‌کنیم به مهمترین تحولات انتخابات آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته.

سخنرانی بایدن بعد از اعلام پیروزی: کار ما با کنترل کردن کووید۱۹ شروع می‌شود

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا در اولین سخنرانی بعد از اعلام پیروزی، گفت که حائز بیشترین رأی در تاریخ این کشور شده و کار خود را با کنترل همه‌گیری کرونا شروع خواهد کرد.

جو بایدن بامداد یکشنبه (به وقت تهران) ساعاتی بعد از اعلام پیروزی در انتخابات، به همراه کاملا هریس، معاون خود، در جمع هوادارانشان در شهر ولمینگتون واقع در ایالت دِلاوِر حاضر شد و به سخنرانی پرداخت. در این مراسم هریس به عنوان اولین سخنران گفت: شما پیام شفافی دادید. شما امید، اتحاد، شایستگی و علم و البته حقیقت را انتخاب کردید. شما جو بایدن را به عنوان رئیس‌ جمهور آمریکا انتخاب کردید.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها روز جدیدی را در این کشور آغاز کرده‌اند، تصریح کرد: از شما به خاطر میزان مشارکت بی‌سابقه خود برای شنیده شدن صدایتان تشکر می‌کنم... شاید من اولین معاون زن باشم، اما آخرین نخواهم بود.

از سخنرانی پیروزی بایدن تا عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ

نامزد حزب دموکرات با بیان اینکه زمان احیای آمریکا فرارسیده است، اظهار کرد: به کسانی که به  ترامپ رأی دادند می‌گویم که ناامیدی امشب شما را درک می‌کنم، اما بیایید به یکدیگر شانسی بدهیم.

بایدن سپس به اولویت برنامه کاری خود اشاره کرد: مردم، کار ما با کنترل کردن کووید۱۹ شروع می‌شود... روز دوشنبه گروهی از دانشمندان و کارشناسان پیشرو را به عنوان مشاوران انتقالی معرفی می‌کنم.

وی سپس درباره اختلافات داخلی بین آمریکایی‌ها در پی این انتخابات نیز گفت: بگذارید این دوره اهریمن‌سازی در آمریکا همین الان و همین جا به پایان برسد... دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، مردم آمریکا می‌خواهند که ما به نفع آنها با یکدیگر همکاری کنیم.

نیویورک‌تایمز: ترامپ فعلا برای سخنرانی پذیرش شکست برنامه‌ای ندارد

یک روزنامه آمریکایی نوشت دستیاران ترامپ گمان نمی‌کنند که او به هیچ نحوی مانع به دست گرفتن قدرت توسط بایدن شود اما فعلاً برنامه‌ای برای سخنرانی پذیرش شکست ندارد.

روزنامه نیویورک‌تایمز بامداد یکشنبه به نقل از دستیاران دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهور آمریکا، نوشت که او قصد ندارد مانع حضور جو بایدن در کاخ سفید شود. در این مطلب به نقل از دستیاران ترامپ، که نامشان فاش نشده، آمده است: ترامپ فعلاً قصد ندارد برای پذیرش شکست [در انتخابات] سخنرانی کند، کاری که رؤسای جمهور پیشین انجام می‌دادند.

از سخنرانی پیروزی بایدن تا عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ

نیویورک‌تایمز افزود: اگر ترامپ سخنرانی پذیرش شکست را در زمانی که باید کاخ سفید را ترک کند انجام ندهد، فشارها بر متحدان او برای مجاب کردنش به این کار افزایش می‌یابد.

رسانه‌های آمریکایی با بیان اینکه بایدن توانسته به ۲۹۰ رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست‌‌جمهوری ایالات متحده اعلام کردند. بعد از آن ترامپ با صدور بیانیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌‌جمهوری، مدعی شد که او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

شکایت ستاد ترامپ، این بار درباره آرای باطله در آریزونا

ستاد انتخاباتی رئیس‌‌جمهور آمریکا با ارائه شکایتی به دادگاه آریزونا، به نتایج انتخابات و آرای باطله در این ایالت اعتراض کرد. در ادامه مخالفت‌های دونالد ترامپ با اعلام پیروزی جو بایدن از سوی او و رسانه‌های آمریکایی، ستاد ترامپ شکایت‌نامه جدیدی را تنظیم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ستاد انتخاباتی ترامپ بامداد یکشنبه با ارائه شکایتی به دادگاه آریزونا، به نتایج انتخابات و آراء باطله در این ایالت اعتراض کرد. بر این اساس، در شکایت ستاد ترامپ آمده که مسئولان شعب اخذ رأی در پرجمعیت‌ترین شهرستان این ایالت، به نادرستی رأی برخی از رأی‌دهندگان را ابطال کردند، که می‌توانست در نتیجه انتخابات در این آریزونا تعیین‌کننده باشد. مسئولان انتخاباتی شهرستان ماریکوپا و سخنگوی ستاد بایدن هنوز به این شکایت و اتهامات واکنش نشان نداده‌اند.

تحلیلگر کارنگی: تغییر روند سیاست خارجی آمریکا درباره روسیه، چین و ایران مشکل است

مدیر شاخه مسکو یک اندیشکده آمریکایی پیش‌بینی کرد که برای جو بایدن، فرد پیروز انتخابات آمریکا، تغییر سیاست‌ها در قبال ایران و روسیه دشوار خواهد بود.

به دنبال اعلام پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات آمریکا بر دونالد ترامپ، مدیر شاخه اندیشکده آمریکایی «کارنگی» در مسکو شنبه شب به وقت تهران واکنش نشان داد.

دیمیتری ترنین، مدیر مرکز اندیشکده کارنگی در مسکو، در توئیتی نوشت: جو بایدن که اکنون چهل و ششمین رئیس‌‎جمهور ایالات متحده است، قطعاً سبک سیاست خارجی ایالات متحده را تغییر خواهد داد اما به سختی قادر خواهد بود یا مایل است که برخی از روندهای اصلی از جمله رویارویی با چین، روسیه و ایران را تغییر بدهد.

رسانه‌های آمریکایی شنبه‌ شب به‌ وقت تهران از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌‌جمهوری آمریکا خبر دادند اما دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور فعلی این کشور، در بیانیه‌ای تأکید کرد که انتخابات هنوز تمام نشده و وی از طریق دادگاه موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha