وابستگی اقتصاد خراسان رضوی به زیارت و گردشگری
کد خبر: 3934593
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

وابستگی اقتصاد خراسان رضوی به زیارت و گردشگری

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه اقتصاد خراسان رضوی وابسته به زیارت و گردشگری است، از تشکیل کمیته رفع مشکلات پرداخت تسهیلات به تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی خبر داد.

اقتصاد خراسان رضوی وابسته به زیارت و گردشگری استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، روز گذشته، 20 آبان، در جلسه گروه کاری گردشگری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان این مطلب افزود: با توجه به چالش‌های پیش روی تاسیسات گردشگری برای دریافت تسهیلات این حوزه، کمیته‌ای برای رفع مشکلات آن تشکیل می‌شود.

وی اظهار کرد: این کمیته با حضور مسئولان استانداری، بانک‌های عامل، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی حوزه گردشگری برگزار خواهد شد تا چالش‌های پرداخت تسهیلات را بررسی و شرایط را برای پرداخت تسیهل کنند.

براتی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از شیوع کرونا در بین استان‌های کشور به بخش گردشگری خراسان رضوی وارد شده است، ادامه داد: اقتصاد این استان وابسته به زیارت و گردشگری است و به همین دلیل خسارت‌ها در خراسان رضوی بیشتر از استان‌های دیگر بوده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون 2850 میلیارد تومان خسارت به بخش گردشگری استان وارد شده است.

وی اظهار کرد: وزارت گردشگری مصوبه ستاد ملی کرونا برای تسهیلات جدید را به استانداران ابلاغ کرده است و بانک‌ها نیز ملزم به رعایت این مصوبه هستند تا زمانی که دستورالعمل اجرایی این مصوبه در سیستم بانکی اعمال شود، بانک‌ها از اجبار تاسیسات گردشگری به باز پرداخت تسهیلات مشمول امهال خودداری کنند.

براتی یادآور شد: با وجود فعالیت تعداد کمی از تاسیسات گردشگری هم‌اکنون در حال گذر از موج سوم شیوع کرونا هستیم و با توجه به این موج شیوع برخی محدودیت‌ها تشدید شده است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر گردشگری تاثیر گذاشته و خسارت‌ها را افزایش می دهد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، همچنین با اشاره به اعلام برخی تشکل‌های مبنی بر مسدود کردن بخشی از تسهیلات کرونایی یا پرداخت تسهیلات بر اساس صورت حساب‌های بانکی اظهار کرد: اگر بانکی این موارد را انجام دهد تخلف کرده است، این گونه موارد اعلام شود تا به بانک تذکر داده شود و برابر قانون رفتار شود.

در بخش دیگری از این نشست، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این جلسه گفت: تاکنون پرونده‌های دریافت تسهیلات برای ۱۰۹.۴ میلیارد تومان به بانک‌ها ارسال شده است، اما 66 میلیارد تومان آن پرداخت شده است که باید در پرداخت‌ها، تسریع صورت گیرد.

وی بیان کرد: خراسان رضوی 2754  تاسیسات گردشگری با ظرفیت 118 هزار و 850 تخت دارد که حدود سه چهارم این واحدها هنوز تعطیل هستند.

انتهای پیام
captcha