رونمایی از کتاب «فرزند کردستان» خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری
کد خبر: 3936144
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

رونمایی از کتاب «فرزند کردستان» خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری

کتاب «فرزند کردستان»، خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری و به قلم محمدعلی صدر شیرازی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، ۲۸ آبان‌ماه در کردستان رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان شامگاه گذشته، 28 آبان‌ماه در آیین رونمایی از کتاب «فرزند کردستان» از تولیدات حوزه هنری استان کردستان با اشاره به روایت قرآنی که، کتاب و کتاب‌ها باغ و باغستان دانشمندان است، اظهار کرد: دانشمندان به کتاب زنده هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی افزود: کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی است و به هیچ وجه مطالعه مطالبی که از طریق گوشی، وب‌گردی در اینترنت انجام می‌شود، در مقایسه با کتاب بار غنایی بدنبال ندارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به کردستان به عنوان استانی فرهنگی عنوان کرد: بدون شک بدون مطالعه و کتابخوانی و بسترهای لازم کردستان فرهنگی نمی‌شود. آثار و تألیفات ۵۰۰ ساله گذشته از شعرا و نویسندگان کرد بیانگر فرهنگ این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ضرورت ترجمه آثار ادبا و شعرای برجسته کرد زبان به زبان فارسی اشاره و عنوان کرد: متأسفانه در این زمینه آثار زیادی وجود ندارد و انجام این مهم در معرفی ملی بزرگان ادب و فرهنگ کردستان نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند.

آرمان نصراللهی، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان کردستان در این مراسم با اشاره به ضرورت و اهمیت ثبت، ضبط و انتشار خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: کتاب «فرزند کردستان» خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری، نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان در اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس است که به قلم محمدعلی صدر شیرازی در مدت زمان سه سال به انجام رسیده و توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی افزود: این کتاب از آثار بسیار فاخر حوزه ادبیات پایداری با موضوع تحولات کردستان است که می‌تواند به عنوان یک منبع ارزشمند مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان تاریخ شفاهی کردستان قرار گیرد.

نصراللهی با اشاره به 19 پروژه در دست انجام بخش ادبیات پایداری توسط حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: کتاب «رادیو سنه» خاطرات دکتر بهروز خیریه از شاعران و پژوهشگران فرهیخته استان به قلم خانم شیلان آویهنگی نیز چاپ و پس از رونمایی در چند روز آینده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم که به مناسبت هفته کتاب و به صورت آنلاین همزمان با سراسر کشور به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برگزار شد، از نویسندگان استان کردستان بهروز خیریه، یوسف خانی، ابراهیم زارعی و رضا رستمی و نیز سه فرماندار برتر استان(بیجار، دیواندره، قروه) و از خادمان و مروجان فرهنگ کتابخوانی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha