ترور شهید فخری‌زاده، زنگ خطر غفلت از دشمن است
کد خبر: 3938061
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

ترور شهید فخری‌زاده، زنگ خطر غفلت از دشمن است

یک نماینده اسبق مجلس معتقد است که ترور شهید فخری‌زاده این زنگ خطر را به صدا درآورده که دشمن از ضربه زدن به ما خسته و ناامید نشده است و همواره شیوه‌ای جدید به کار می‌گیرد، بنابراین باید هوشیارتر باشیم و تمهیدات بیشتری بیندیشیم.

ترور شهید فخری‌زاده، زنگ خطر غفلت از دشمن استمحمدعلی اسفنانی، نماینده اسبق مردم فریدون‌شهر، در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، آنهایی که منافع خود را در خطر دیدند با توجه به ظرفیت‌های کشور و استیفای منفعتی که از کشور ما می‌بردند و با پیروزی انقلاب، آن را از دست دادند، به طور طبیعی تحمل این وضع برایشان دشوار بود و همه روش‌ها را به کار گرفتند تا به نوعی به فضای قبل از انقلاب بازگردند.

وی افزود: اقدام آنها در تحریک و تجهیز منافقین، ترور، جنگ، محاصره اقتصادی و تحریم، با مقاومت و استقامت مردم مواجه شد، در نتیجه آنها از هر حربه‌ای که استفاده کردند، ناکام شدند. از طرف دیگر، آنها همواره در اظهارات خود مدعی بودند که وضعیت جدید ایران خیلی طولانی نخواهد شد، بنابراین باید جلوی پیشرفت آن گرفته شود تا نتواند ادامه حیات دهد، ولی وقتی مشاهده کردند که بیش از چهل سال از انقلاب گذشت و حربه‌های آنها مؤثر واقع نشد، رویکرد ممانعت از پیشرفت و ترقی ایران و موفقیت انقلاب به عنوان الگوی مردم‌سالاری دینی را در پیش گرفتند؛ بنابراین به ترور شخصیت‌هایی روآوردند که در رشد و پیشرفت و ترقی تأثیرگذار بودند.

این نماینده اسبق مجلس بیان کرد: درست است که در اقدامات آنها، ترور مسئولان سیاسی جایی نداشت یا در این خصوص موفق نبودند، ولی عمده ترورها را بر هدف قرار دادن دانشمندان متمرکز کردند و این می‌تواند پیامی بسیار مهم و شفاف داشته باشد، دال بر اینکه آنچه بیش از همه آنها را مشغول ساخته، این است که ما در عرصه بین‌المللی به سمت موفقیت حرکت می‌کنیم، مثل اینکه تکنولوژی هسته‌ای را بدون وابستگی به دیگر کشورها به نحو شایسته‌ای اجرا می‌کنیم و این برای آنها قابل تحمل نیست، بنابراین به ترور دانشمندان ما روآوردند، چون هدف این است که مانع پیشرفت کشور شوند تا از این طریق بتوانند به نظام ضربه و آسیب وارد کنند و به بخشی از اهدافشان که فکر می‌کنند با این سبک و سیاق عمل کردن می‌تواند اثربخش باشد، دست پیدا کنند.

اسفنانی تصریح کرد: دشمن از سال 2007 تاکنون ترور شهید فخری‌زاده را در دستورکار خود داشته است و اینکه تا دو روز پیش موفق به این کار نشده بود، نشان می‌دهد که احاطه و اشراف نیروهای اطلاعاتی ما بسیار قوی بوده است، ولی اینکه اکنون دشمن موفق به این کار شده، زنگ خطری است که نشان می‌دهد منافذ احتمالی بیشتر باید مورد بررسی قرار گیرد و تمهیدات بیشتری به کار گرفته شود. متأسفانه برخی می‌گفتند که دشمن دیگر اقدام به ترور نخواهد کرد و از این وضعیت ناامید است، ولی ترور شهید فخری‌زاده این زنگ خطر را به صدا درآورد که دشمن هر آن ممکن است تجدید قوا کرده و دوباره اقدام به ترور کند. این نشان می‌دهد مسیر درستی که انتخاب کرده‌ایم، کماکان رو به جلوست و دشمن نیز از اینکه به ما ضربه بزند، خسته و ناامید نشده و هر روز با شیوه و روشی نو اقدام می‌کند. بنابراین باید هوشیارتر باشیم و حواس‌مان باشد که با چنین اتفاقاتی، گوهرهای گرانبهایی مثل شهید فخری‌زاده را از دست ندهیم.

وی در خصوص واکنش ایران به این ترور، گفت: مهم‌ترین مسئله این است که دست‌های پشت پرده و مزدورانی که برای ارتکاب این جنایت اجیر شده بودند، شناسایی شوند. دشمن طبیعتا منافع زیادی در سراسر دنیا دارد که این منافع بسیار آسیب‌پذیر است و در زمان مناسب باید پاسخ لازم داده شود و همان‌طور که مقام معظم رهبری بر گرفتن انتقام سخت تأکید کردند، در موعد مناسبش باید به اجرا دربیاید.

انتهای پیام
captcha