انتقام سخت حق ایران است
کد خبر: 3939116
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

انتقام سخت حق ایران است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده بیان کرد: واکنش ایران اگر بخواهد بازدارندگی ایجاد کند باید صریح و همراه با انتقام سخت باشد.

انتقام سخت حق ایران است

احمد بخشایش‌اردستانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، با بیان اینکه هدف از ترور شهید فخری‌زاده، تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد یکی دیگر از اهداف دشمن این است که مثلاً نشان دهد حفره‌های اطلاعاتی‌مان بسیار است و ایران برخلاف ادعا، اشراف اطلاعاتی ندارد و اسرائیل همان‌طور که اعلام کرده دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور می‌کند، واقعاً نیز این کار را انجام داده است.

وی افزود: البته این در دنیا باب است که کشوری شخصیت‌های کشور دیگری را ترور کند، ولی وقتی در این خصوص هشدار داده می‌شود، حفره‌های اطلاعاتی باید پر شود. از طرف دیگر، ما در قبال این ترورها عکس‌العمل خوبی نشان نمی‌دهیم، زیرا اگر در وقت مناسب عکس‌العمل نشان داده شود، بازدارندگی به وجود می‌آید. باید کاری کنیم که دشمن نتواند دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کند، ولی مادامی که شعار می‌دهیم انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست، ولی اقدامی انجام نمی‌دهیم، آنها دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند.

بخشایش‌اردستانی اضافه کرد: در حال حاضر، فشار آمریکا بر کشور ما حداکثری است و اسامی شخصیت‌های ایرانی را که در اختیار دارد، هر کدام چندین مرتبه تحریم شده‌اند. آیا بدتر از این وضعیت قابل تصور است؟ شاید اگر به بمب اتم دست پیدا کنیم، آن وقت بازدارندگی و توازن ما متفاوت خواهد بود. در حال حاضر تمام همسایگان و قدرت‌های فرامنطقه‌ای، ما را هدف قرار می‌دهند و شاید اگر مثلاً به بمب اتم برسیم، وضعیت بدتر از این نخواهد بود. مسلماً مدتی فشارها بیشتر خواهد شد و بعد تمام می‌شود، در واقع مجبورند ایران را در باشگاه هسته‌ای بپذیرند، ولی مادامی که به سمت غنی‌سازی حرکت می‌کنیم، هر چقدر اعلام کنیم که دنبال دستیابی به بمب اتم نیستیم، آنها باور نمی‌کنند، به‌ویژه اسرائیل که اعلام کرده است مانع دستیابی ایران به بمب اتم خواهد شد، ولی اگر ایران به بمب دست پیدا کند، امری تمام شده خواهد بود.

وی در واکنش به این مطلب که کره شمالی با وجود دستیابی به بمب اتم همچنان با فشارهای بسیاری مواجه و وضعیت این کشور بهبود پیدا نکرده است، اظهار کرد: این کشور به لحاظ امنیتی، وضعیت خوبی دارد. در کشور ما در روز روشن، دوازده تروریست جلوی ماشین دانشمند هسته‌ای را گرفته و با وجود دو لایه محافظتی، او را ترور کرده و فرار می‌کنند. کره شمالی امنیت دارد و اینکه گفته می‌شود مردم این کشور با فقر دست‌وپنجه نرم می‌کنند، جنجال تبلیغاتی از خارج از مرزهای آن است که ما فکر می‌کنیم مردم کره شمالی در فقر و سختی و تنگدستی به سر می‌برند. اگر وضعیت این کشور واقعاً این‌گونه بود، مردم آن قیام می‌کردند، چون هیچ کشوری به وسیله دیگران آزاد نمی‌شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران بیان کرد: واکنش ایران اگر بخواهد بازدارندگی ایجاد کند باید صریح و همراه با انتقام سخت باشد. معنی و مفهوم این حرف این است که اگر اسرائیل بپذیرد این کار را انجام داده است، باید انتقام بگیریم، ولی مشکل این است که اسرائیل با وجودی که این کار را انجام داده، مسئولیت آن را نمی‌پذیرد و سکوت می‌کند و می‌تواند بگوید کار این کشور نبوده است، مگر اینکه ما قرائن کافی در دست داشته باشیم. 

وی در پایان تأکید کرد: بد نیست شکایتی صورت گیرد، ولی شکایت معمولاً در جایی انجام می‌شود که اولاً در نظام بین‌الملل حق حاکم باشد و ثانیاً کشورها از حق حاکمیت مساوی برخوردار باشند، ولی بهترین حالت همان بازدارندگی است و اگر انتقام سختی را که اعلام کردیم از ترور سردار سلیمانی می‌گیریم، انجام داده بودیم، امروز شهید فخری‌زاده ترور نمی‌شد. به همان اندازه که دشمن به ما ضربه زده است، ما نیز باید به آن ضربه بزنیم. ضربه آنها به صورت ترور بوده است، بنابراین ضربه ما هم باید حالت ترور داشته باشد. 

انتهای پیام
captcha