روندصعودی شیوع کرونا در سه شهر چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3939783
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

روندصعودی شیوع کرونا در سه شهر چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال‌وبختیاری گفت: شیوع بیماری کرونا طی دو تا سه روز گذشته نسبت به روزهای قبل در سه شهر فارسان، فرخشهر و هفشجان افزایش داشته است و در صورت توجه نکردن به پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانند تبدیل به کانون بحران شوند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال‌وبختیاری، امروز ۱۸ آذر، با اعلام اینکه بروز بیماری کرونا طی دو تا سه روز گذشته نسبت به روزهای قبل در سه شهر فارسان، فرخشهر و هفشجان روند صعودی داشته است، به رسانه‌های استان، گفت: پیش از اعمال محدودیت‌ها با کاهش تجمع‌ها و دورهمی‌ها و پس از اعمال محدودیت‌ها با توجه ویژه مردم به رعایت پروتکل‌ها، سیر فزاینده بیماری کرونا متوقف شد.
وی با اشاره به اینکه ورود بیماران به بیمارستان‌ها کاهش داشته است، افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد بستری بیماران در مراکز درمانی کاهش داشته است، بنابراین انتظار می‌رود طی این هفته و هفته آینده شاهد کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان باشیم.

شیرانی با بیان اینکه ثبات نسبی در شیوع بیماری کرونا شکننده است و حفظ این روند نیازمند تلاش همگانی و برای پیشگیری از رشد تصاعدی میزان ابتلا است، تصریح کرد: حملات به ویروس کرونا در اصطلاح ورزشکاران باید ضربتی و پر دامنه‌تر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، گفت: برای کاهش شیوع بیماری رعایت دقیق پروتکل‌ها و اعمال محدودیت‌ها به مدت حداقل دو دوره نهفتگی بیماری توصیه می‌شود، بنابراین تأکید می‌شود مردم حداقل تا دو هفته دیگر نیز از ایاب ذهاب و ترددهای غیرضرودی و تشکیل تجمع و مهمانی و مراسم‌های عزا و جشن خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha