آخرین آمار مبتلایان کرونا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3941506
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

آخرین آمار مبتلایان کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری در بیست‌وششمین روز از آذر ماه، آخرین وضعیت آماری ابتلا به کووید۱۹ در استان را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در تشریح آمار جدید ابتلا به کرونا در استان در بیست‌وششمین روز از آذر، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 208 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد 53 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شدند.

وی ادامه داد: در طی همین مدت علاوه بر موارد سرپایی، تست 10 مراجعه‌کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید19 که در مراکز درمانی بستری شده بودند، مثبت قطعی اعلام شد.

شیرانی تصریح کرد: اکنون 185 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد، 147 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تأیید بیماری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص آمار فوتی‌های کرونا، بیان کرد: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته 3 مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید 19 در استان گزارش شده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال‌وبختیاری تعداد 692 نفر است. هم اکنون 22 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

شیرانی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت در استفاده از ماسک، استفاده صحیح و رعایت اصول استفاده از آن است که بارها در کلیپ‌های آموزشی به آن اشاره شده است. یکی از ساده‌ترین، عملی‌ترین و موثرترین راه‌های مقابله کرونا، استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

وی گفت: همچنان توجه به 3 نکته رعایت بهداشت دست‌ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی مؤثرترین راه مقابله با بیماری محسوب می‌شود. با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha