برگزاری جشنواره مجازی «تئاتر آیات» در خراسان شمالی
کد خبر: 3942674
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

برگزاری جشنواره مجازی «تئاتر آیات» در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری جشنواره «تئاتر آیات» به صورت مجازی در شرایط کنونی کرونا خبر داد.

برگزاری جشنواره تئاتر آیات به صورت مجازی در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، امروز، دوم دی‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر آیات با مشارکت اداره قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: از فروردین ماه که فراخوان این جشنواره منتشر شد، ۷۶ متن نمایشی از ۲۶ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است و در حال حاضر ۲۱ متن برای تولید مشخص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای برنامه‌های فرهنگی به صورت مجازی، جلوگیری از قطع ارتباط هنرمندان با حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: در برگزاری جشنواره تئاتر استان نیز تماشاگر حضور نداشت اما به صورت مجازی فعالیت‌ها انجام شد و جشنواره ملی تئاتر آیات نیز اجراها به صورت مجازی انجام می‌شود که اکنون بازبینی متن‌های نمایشی به پایان رسیده است.

فرخنده با بیان اینکه هیچ‌کدام از آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری استان به علت شیوع کرونا و خسارت‌های ناشی از آن منجر به تعطیلی کامل نشدند، افزود: آموزشگاه‌های استان با خسارت‌های بسیاری پس از شیوع کرونا روبه‌رو شدند اما با توجه به اینکه فعالیت در این آموزشگاه‌ها تنها بر مبنای اقتصادی نیست و فعالیت‌ها بر اساس عشق و علاقه انجام می‌شود، تاکنون تعطیلی کامل اعلام نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۲۱۱ میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به مشاغل فرهنگی و هنری اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: تاکنون ۳۹۴ پرونده در استان تقاضای تسهیلات داشتند که ۲۹۱ پرونده رسیدگی شد و تسهیلات به ارزش ۲۶ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال جاری کمک هزینه معیشتی به هنرمندان که عضو صندوق اعتباری بودن به ارزش ۹ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال پرداخت شد.

فرخنده با اشاره به اینکه در سال جاری حق بیمه سه ماهه هنرمندان استان برای ۲۶۰ نفر از بیمه شدگان پرداخت شده است، بیان کرد: در سال ۹۶ اعضای صندوق اعتباری ۲۰۰ نفر بودند که در حال حاضر به ۶۳۸ نفر  افزایش پیدا کردند و همین مسئله موجب افزایش جذب اعتبارات ملی در استان شد.

 

انتهای پیام
captcha