شهید سلیمانی شخصیتی فراجناحی بود
کد خبر: 3943817
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

شهید سلیمانی شخصیتی فراجناحی بود

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان گفت: شهید سلیمانی در برخورد با اقشار، سلایق و جناح‌های مختلف جامعیت داشت و قائل به گروه خاصی نبود.

شهید سلیمانی شخصیتی فراجناحی بود

حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی، اظهار کرد: حقیقتا سخن گفتن درباره یک شخصیت مجاهد، عارف، ولایت‌مدار و متخلق به اخلاق الهی سخت است. شهید سلیمانی اولا به دلیل قلب پاک و اخلاص وافری که داشت، به این درجات رسید. تعبیری وجود دارد که می‌گوید: «من کان للَّه کان اللَّه له؛ هر کس برای خدا باشد، خدا برای اوست».

وی افزود: نقش بی‌بدیل مدیریت مقاومت در این سال‌ها، به خصوص در جریان نابودی داعش که غده‌ای چرکین و سرطانی و ساخته دست استکبار بود، انکارناپذیر است و در این میان، شهید سلیمانی حرف اول را در هماهنگی و آماده‌سازی نیروها و برنامه‌ریزی برای عملیات‌های گوناگون می‌زد و نابودی داعش و گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه که آمریکایی‌ها می‌خواستند به خودشان نسبت دهند و چنین ادعایی هم کردند، به لطف خدا به دست پر توان این مرد بزرگ محقق شد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان تصریح کرد: شهید سلیمانی عاشق ولایت و اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب بود و چون شرایط به گونه‌ای پیش رفت که کشور ما و نیز جان شیعیان و حتی غیرمسلمانان به خطر افتاد، ایشان احساس مسئولیت کرد و فرمان قرآن کریم مبنی بر جهاد و فداکاری در راه خدا را به جان و دل خرید و مصداق این آیه شد.

حجت‌الاسلام گرجی بیان کرد: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب قرآن و اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود و سخنان وی نیز حاکی از عشق و دلدادگی نسبت به اهل‌بیت(ع) بود. آیات «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة...» و «...فضّل ‌اللَّه المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» و عشق به شهادت، شعار شهید سلیمانی به حساب می‌آمد. زمانی به ایشان گفتند اخباری شنیده شده مبنی بر اینکه می‌خواهید نامزد ریاست‌جمهوری شوید و ایشان جواب داده بود من نامزد گلوله‌ها هستم. این عشق به جهاد و شهادت همراه با روح عرفانی شهید سلیمانی، ایشان را محبوب قلوب ساخت و در دل‌ها نفوذ کرد.

وی به جامعیت شهید سلیمانی در برخورد با اقشار، سلایق و جناح‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ایشان همه را جزئی از ملت ایران می‌دانست و قائل به گروه خاصی نبود، بلکه همه را زیر بال و پر خود می‌گرفت. برای نسل جوان و نیز خانواده شهدا به خصوص شهدای مظلوم مدافع حرم احترام خاصی قائل بود و هر وقت از مأموریت برمی‌گشت، یکی از وظایفی که برای خود معین کرده بود، دیدار با این خانواده‌ها و دلجویی از آنها بود. به قول یکی از بزرگان، شهید سلیمانی خدمتی برای اهل‌بیت(ع) انجام داده بود که دل‌ها این‌طور برای او شکست و به لطف خدا، اعتاب مقدسه را از ویرانی حفظ کرد و ملت‌های زیادی را از خطر کشتار و قتل‌عام نجات داد.

انتهای پیام
captcha