تأمین امنیت زوار اربعین برعهده سردار سلیمانی بود
کد خبر: 3944424
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
سرهنگ مرادی:

تأمین امنیت زوار اربعین برعهده سردار سلیمانی بود

جانشین فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید سردار سلیمانی گفت: تأمین امنیت زوار اربعین برعهده سردار سلیمانی بود و همواره با مدیریت و تدبیر انجام می‌شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، سرهنگ مهران مرادی، جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، امروز ۱۰ دی‌، در مراسم بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت جهاددانشگاهی استان در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: شهید قاسم سلیمانی در فضای مجازی و در سراسر کشور یک نظام همدلی را به‌وجود آورده است، چرا که ایشان اهل رزمایش بود و همواره با حرف و عمل یکسان قلوب را تسخیر خود کرده است.

وی افزود: از همان ابتدای حضور داعش در منطقه، ایشان به همراه نیروهایش در عراق و سوریه حضور پیدا کرد و در نخستین جلسه‌ با فرماندهان سوری ، درخواست اطلاعاتی درباره دشمن کردند، اما جزییاتی وجود نداشت، بنابراین از همگان به‌مدت ۴۸ ساعت  این موضوع فرصت خواستند، پس از طی این زمان با اطلاعات و ارقام مورد نیاز در جلسه حضور پیدا کرده و این سرعت و دقت عمل ایشان، همگان را به‌وجد می‌آورد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت زوار اربعین برعهده شهید سلیمانی بود، گفت: در یکی از سال‌ها خبر داده شد که دشمنان می‌خواهند زوار مراسم اربعین را به خاک و خون بکشانند، همه هراسان شدند، اما ایشان ۲۰ نفر از فرماندهان را احضار کرد و با مدیریت و تدبیر، مراسم را به‌سلامت به پایان رساندند و اینجاست که می‌توان به قدرت نیروهای اندک در برابر تعداد نیروهای بسیار دشمن و تأثیر امدادهای غیبی ایمان آورد، همانطور که این مسئله را در طول ۴۲ سال از گذشت انقلاب اسلامی نیز به‌وفور شاهد بوده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه پیام شهید سلیمانی تبعیت از ولی فقیه است، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که «اینک در زمان جنگ نرم بوده و خزنده در حال حرکت هستیم و دشمن آن‌سوی خاکریز است»، بنابراین باید خود را به ابزار بصیرت مصلح کنیم.

جانشین فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، یکی از ویژگی‌های این شهید را مردم‌دار بودن ایشان توصیف و تصریح کرد: در جریان سیل خوزستان، مادری درخواست دیدار با سردار را داشت و این شهید در نخستین فرصت و بدون وقفه در منزل این مادر حاضر شدند.

مرادی به شادی مردم مناطق سیل‌زده از حضور شهید سلیمانی در منطقه‌شان اشاره و بیان کرد: پروردگار متعال چنان به این انسان عزت و محبوبیت عطا کرده بود که بسیاری از مردم سیل‌زده در حالی که درگیر مشکلات سیل بودند با دیدن ایشان به استقبال رفته و خود اقرار می‌کردند که مشکلات خود را با دیدن حاج قاسم فراموش کردند.

در ادامه سیروس رضایی رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به سردار شهید سلیمانی باید به چشم یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کرد، درس‌های این مکتب روحیه مردمی، سلحشوری، تعبد و معنویت، تمسک به اهل بیت و ارتباط با جوانان را تداعی می‌کند.

وی با اشاره بر اینکه وظیفه ما دانشگاهیان این است که درس‌های مکتب این شهید والامقام را برای همگان تبیین کنیم، بیان کرد: باید یاد و خاطره این شهید بزرگوار را به بهترین صورت ممکن گرامی داشت و رسالت ما ارائه درس‌های این مکتب به همگان است.

گفتنی است، در پایان این آیین، از کتاب «در مکتب حاج قاسم» نوشته سرهنگ علی گرجی رونمایی و دفتر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

 

انتهای پیام
captcha