تجلیل حزب‌الله از حاج قاسم با اطلاق نام «شهید سلیمانی» بر منطقه‌ای در جنوب لبنان
کد خبر: 3944840
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲

تجلیل حزب‌الله از حاج قاسم با اطلاق نام «شهید سلیمانی» بر منطقه‌ای در جنوب لبنان

در نخستین سالگرد ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، حزب‌الله لبنان منطقه‌ای حفاظت شده در جنوب این کشور را به نام این فرمانده شهید نامگذاری و یادمانی از وی در آن نصب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، در آستانه نخستین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد، حزب‌الله لبنان امروز (جمعه) منطقه حفاظت شده‌ای را به یاد این شهید نامگذاری و یادمانی از سردار سلیمانی در جنوب این کشور نصب کرد.

حزب الله لبنان در مراسمی با حضور مقامات این جنبش و تعدادی از علما وشخصیت‌های محلی، یادمان شهید سلیمانی در منطقه حفاظت شده «تل العویضه» در شهرک «الطیبه» در جنوب لبنان نصب و این منطقه که بیش از ۱۰۰ هزار درخت در آن است را به اسم ایشان نامگذاری کردند.

«علی فیاض»، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در این مراسم گفت: دشمن صهیونیست تمامی منطقه عربی ـ اسلامی را به عنوان فضایی برای امنیت ملی خود قرار داده و در تمام سطوح نظامی، اطلاعاتی و امنیتی خود در آن فعالیت و تحرک دارد و در حالی عربده‌کشی می‌کند که حاکمیت همه کشورها را بدون استثنا به ویژه حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی ما را نقض کرده است.

فیاض افزود: وقتی دشمن در حال فعالیت باشد با این فرض که در کل منطقه غرب آسیا برای خود فضای امنیتی ایجاد کرده است، باید با همکاری، هم‌افزایی، همبستگی و همراهی تمامی گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه با این مسئله مقابله کرد.

او گفت: این حقیقتی است که در مسیر درگیری با دشمن اسرائیلی، ایجاد و تثبیت شده است و همه پیروزی‌هایی که مقاومت در طول تاریخ به دست آورده است با استناد به همین همکاری و همبستگی است و ما با استناد به همه اینها و آنچه در شخصیت فرمانده تاریخی حاج قاسم سلیمانی جلوه پیدا کرد، تکیه می‌کنیم و این سالگرد را به پاس قدردانی از تلاش‌های ایشان و اخلاق دینی، انسانی و ایمانی شهید که او را در تاریخ به فرمانده‌ای متمایز تبدیل کرد، گرامی می‌داریم.

«قاسم هاشم»، نماینده سیدحسن نصرالله و عضو فراکسیون توسعه و آزادی پارلمان لبنان نیز گفت: هنگامی که در این منطقه گردهم آمدیم تا نام فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی را بر آن درج کنیم این مصداقی از وفاداری مردم و مقاومت لبنان در سراسر جنوب کشور به خون‌ها و فداکاری‌هایی است که از سوی جمهوری اسلامی ایران در سراسر محور مقاومت و کل لبنان گسترش یافت.

نماینده دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به فضل این فداکاری ها و اراده‌ای که شهید از دیرباز آن را مجسم کرد پیروزی ها از سال ۲۰۰۰ با آزاد کردن کشور از چنگ دشمن صهیونیست تا پیروزی بزرگ در سال ۲۰۰۶ به دست آمد.
 
انتهای پیام
captcha