نقش اساسی سردار سلیمانی در ناکامی طرح خاورمیانه بزرگ + فیلم
کد خبر: 3944861
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران بیان کرد:

نقش اساسی سردار سلیمانی در ناکامی طرح خاورمیانه بزرگ + فیلم

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران، شهید حاج قاسم سلیمانی را در رأس پروژه مقاومت علیه توطئه‌های آمریکایی ـ‌ عبری ـ عربی و عاملی مهم در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین و ناکامی طرح آمریکایی خاورمیانه بزرگ دانست.

به گزارش ایکنا، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران به مناسبت نخستین سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پیامی تصویری به ایکنا ارسال کرد که ترجمه آن بدین شرح است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا رسول الله و آله الطاهرین.

از خداوند سبحان می‌خواهیم که شهدای این امت، شهدای مقاومت و شهدای ملت بزرگ ایران و در رأس آنها سید شهیدان، حاج قاسم سلیمانی را مورد آمرزش قرار دهد. همه دنیا این شهید و نقش مهم او را در روز شهادتش شناخت. ما هر روز چیزهای جدیدی درباره او می‌شنویم که قبلاً نمی‌دانستیم. مثلاً من حاج قاسم را از 12 سال پیش می‌شناختم اما مطمئناً بسیاری از اطلاعاتی را که درباره وی می‌دانم، پس از شهادت این فرمانده بزرگ کسب کردم.

وی در 10 سال گذشته نقش مهمی در حفاظت از منطقه غرب آسیا و جلوگیری از حملاتی داشت که کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی، کشورهای مرتجع عربی و مزدوران غرب در منطقه در دوره اخیر به راه انداختند. حاج قاسم در رأس پروژه مقاومت بود؛ وی رهبری مقابله با این هجمه خطرناک را بر عهده داشت.

ما می‌دانیم که در این دوره پیروزی‌های زیادی به‌دست آوردیم و مقاومت زیادی کردیم. ما مانع از تحقق طرح خاورمیانه جدید شدیم؛ جلوی نابودی آرمان فلسطین را گرفتیم و همچنان محور مقاومت پایدار است و ما برقدرت آن در ایستادگی و مقابله با این هجمه‌ها و قدرت آن در تحقق پیروزی بر محور شرارت آمریکایی ـ عبری ـ عربی تأکید می‌کنیم. در سال 2000 عقب‌نشینی (صهیونیسیت‌ها) از جنوب لبنان و در سال 2005 عقب‌نشینی آن‌ها از نوار غزه بر اثر ضربات مقاومت رخ داد. شکی نیست که تأثیر حاج قاسم در همه این موارد با آگاهی و کمک وی به تمام جنبش‌های مقاومت در منطقه دیده می‌شود.

در سال 2002 ـ 2003، عراق اشغال شد و پیش از آن افغانستان اشغال شده بود و دشمنان به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شده بودند. حاج قاسم و هم‌رزمانش در صحنه مقابله با این هجمه که امنیت ملی جمهوری اسلامی را تهدید می‌کرد، حاضر بودند و مانع از هجوم آمریکایی‌ها به این سرزمین اسلامی شدند و نقشه آنها را با شکست مواجه کردند. به طوری که آمریکایی‌ها برای خروج از افغانستان و عراق تقاضای کمک کردند؛ عراق اکنون به بخشی از محور مقاومت تبدیل شده که با اسرائیل مبارزه می‌کند.

وقتی از مقاومت فلسطینی سخن می‌گوییم، حاج قاسم، هم‌رزمان و دوستان وی نقش بزرگی  دارند چه در حمایت و ایستادن در کنار آن، چه کمک تسلیحاتی به مبارزان فلسطینی، به‌طوری‌که توازن قوا را با صهیونیست‌ها بر هم زده است. رژیم صهیونیستی قصد داشت جنگ‌هایی علیه غزه راه بیندازد اما نتوانست به اهداف خود برسد.

غزه این سرزمین کوچک که در محاصره قرار دارد و از کمترین امکانات برخوردار است و حتی آب آشامیدنی ندارد، توانست در برابر دشمن صهیونیستی بایستد. با وجود اینکه کشورهای جهان و منطقه برای حمله به مقاومت، به این رژیم چراغ سبز داده بودند، اما نتوانست در سه نبرد بزرگ موفقیتی کسب کند.

مطمئناً حاج قاسم و برادرانش در کمک به این مقاومت و پشتیبانی و تقویت آن نقش بزرگی داشتند. طبعاً سخن گفتن از حاج قاسم نیاز به زمانی طولانی دارد. نقش او چه در برنامه‌ریزی و چه در اجرای طرح‌ها، مهم و عظیم بود. از خداوند متعال برای او و برادرانش و همه شهدای امت و برای یار او شهید ابومهدی المهندس(ره) که او نیز از فرماندهان مهم محور مقاومت بود، طلب رحمت و مغفرت می‌کنیم». 

انتهای پیام
captcha