اولویت رسانه مبنایی و رسالت‌های دینی
کد خبر: 3946265
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
نماینده ولی‌فقیه در قزوین تشریح کرد:

اولویت رسانه مبنایی و رسالت‌های دینی

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر رسانه بخواهد مبنایی باشد باید محکمات انقلابی، دینی و قرآنی را با اولویت دنبال کند. رسانه‌ها باید با اولویت‌سنجی و با حکمت پای کار اهداف و رسالت‌های دینی و انقلابی باشند.

اولویت «رسانه مبنایی » محکمات انقلابی، دینی و قرآنی استبه گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، 17 دی‌ماه در دیدار شورای مرکزی سازمان بسیج رسانه استان قزوین که به‌مناسبت روز بسیج رسانه برگزار شد، اظهار کرد: اگر رسالت‌های رسانه‌ای را به طور مستمر دنبال کنیم، فضایی ایجاد می‌شود و فرهنگی شکل می‌گیرد که در بزنگاه‌ها و مبارزه با فساد می‌توانیم اثرگذار باشیم.

وی تصریح کرد: اگر رسانه‌ای فقط در زمان انتخابات روی کار بیاید، موسمی و هیجانی خواهد بود نه رسانه مبنایی؛ اگر رسانه بخواهد مبنایی باشد باید محکمات انقلابی، دینی و قرآنی را با اولویت دنبال کند. رسانه‌ها باید با اولویت‌سنجی و با حکمت پای کار اهداف و رسالت‌های دینی و انقلابی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رسانه انقلاب اسلامی، میراث انبیاء و شهیدان است. بنابراین، کلیدواژه‌های ما باید کلمات حساس باشد، برای مثال برای مسئولان باید از کلیدواژه نصیحت استفاده کنیم که از روی دلسوزی نشئت می‌گیرد.

آیت‌الله عابدینی افزود: الگوی ما رهبر معظم انقلاب است که رفتار ایشان با مسئولان از روی نصیحت و دلسوزی است، نصیحت به معنای خیرخواهی است و ما باید ناصح مسئولان باشیم و خیر آن‌ها را بخواهیم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما به جای رسانه‌ای کردن تخلفات ابتدا باید رویه نصیحت و خیرخواهی را پیشه خود کنیم تا بتوانیم مفاسد را پیش از رسانه‌ای شدن حل کنیم، البته اگر مسئولان پاسخگو نبودند و به دنبال تهدید و یا ایجاد مانع برای حل مفاسد و مشکلات رفتند باید این تخلفات را رسانه‌ای کنیم.

وی اظهار کرد: ما باید در برخورد با مفاسد از کلیدواژه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم. وقتی با کلیدواژه‌های مأمور پیش برویم، مأموریت و رسالت پیدا می‌کنیم، همان کاری که مطالبه‌گران در قزوین در حوزه مفاسد زمین‌خواری انجام دادند و به نتیجه رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدای متعال وقتی ما را در مسیر مأموریت برخورد با مفاسد می‌بیند، آبروی ما را هم در این مسیر حفظ می‌کند و نباید نگرانی داشته باشیم.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: نکته دیگری که باید قدر آن را به خوبی بدانیم، پیشینه مطالبه‌گری در دوران گذشته است، بزرگ‌ترین رسانه‌ای عالم حضرت رسول اکرم(ص) است که یک تنه به میدان آمدند و مسئولیت سنگینی برعهده گرفتند.

وی ادامه داد: در غدیرخم یک نمونه از کار رسانه‌ای پیامبر اسلام(ص) تحقق یافت و حضرت یک مهندسی قوی در حوزه کار رسانه‌ای با امکانات آن دوران داشتند تا پیام مهم غدیر را به همه جهانیان برسانند و این امر نیز تحقق یافت.

امام جمعه قزوین گفت: حضرت رسول اکرم(ص) ولایت، امامت و نظام محکم امت و ولایت را رسانه‌ای کردند، یعنی زمانی که به ما می‌گویند امت باشید یعنی در هر جایی باید نظام امت و امامت برقرار باشد و در هر فضایی آنچه امام ما می‌خواهد به آن عمل کنیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: حضرت رسول(ص)، امیرمؤمنان(ع)، ائمه اطهار(ع) و حضرت زینب(س) را می‌توان از پیشکسوتان عرصه رسانه نام برد؛ این عزیزان بودند که نهضت اسلام را تا به امروز زنده نگاه داشته‌اند. اگر ما به سیره و سنت این عزیزان توجه کنیم رسانه‌ای بودن ما متفاوت با کشورهای غیراسلامی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نباید صرفاً به حوزه‌هایی که در آن دچار مشکل و شکست شدیم نگاه کنیم زیرا این نگاه یأس و ناامیدی می‌آورد و در مقابل پرداختن به موفقیت‌ها و نگاه امیدوارانه، موفقیت‌های بعدی را رقم می‌زند و ما را برای اقدام‌های بعدی تشویق می‌کند.

وی بیان کرد: هر کجا که در امر به معروف و نهی از منکر در حوزه رسالت‌های رسانه‌ای حضور پیاده کردیم نتیجه گرفتیم و خدای متعال به ما عزت و آبرو داد. هجمه‌های رسانه‌ای همه حباب هستند و آنچه باقی می‌ماند قول خداست که فرمود هر کسی در راه خدا امر به معروف و نهی از منکر کند خدا به او عزت می‌دهد و هر کس این واجب الهی را فراموش کند دچار ذلت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha