بازگشایی مدارس به شرط اجرای پروتکل‌ها توصیه سازمان بهداشت جهانی است
کد خبر: 3947470
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
ظفرقندی:

بازگشایی مدارس به شرط اجرای پروتکل‌ها توصیه سازمان بهداشت جهانی است

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به کاهش مرگ و میرها و میزان ابتلا به کرونا،‌ بازگشایی مدارس به شرط اجرای پروتکل‌های بهداشتی را توصیه سازمان بهداشت جهانی دانست.

توصیه بهداشت جهانی بازگشایی مدارس به شرط اجرای پروتکل استمحمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با انجام بازگشایی‌ها با توجه به فروکش کردن موج سوم کرونا اظهار کرد: باید این سؤال را مطرح کنیم که تا چه زمانی می‌توان همه جا و همه چیز را تعطیل کرد؟ نهاد‌های بین‌المللی توصیه می‌کنند اگر به حدی رسیدیم که امکان بازگشایی مدارس و اماکن وجود داشته باشد باید این این کار را براساس پروتکل‌های بهداشتی انجام داد.

وی در رابطه با دلایل تغییر نظر سازمان نظام پزشکی مبنی بر بازگشایی مشاغل و به ویژه مدارس گفت: تجربه نظارتی بسیار مهم است، قبلا پروتکل تدوین می‌شد، اما اجرا نمی‌شد، اما الان وضعیت کشور بسیار بهتر است، آمار مرگ و میر و ابتلا به حدی کاهش پیدا کرده که قابل قبول است.

ظفرقندی تصریح کرد: توصیه‌های جهانی این است که اگر میزان مرگ و میر و ابتلا پایین بیاید باید براساس پروتکل‌های بهداشتی قرنطینه‌ها برداشته شود و وزارت بهداشت باید بر اجرای آن نظارت کند.

وی یادآور شد: شرایط برای ادامه محدودیت‌ها سخت است، از سوی دیگر تا زمانی که واکسیناسیون انجام نشود وضعیت عادی نمی‌شود، بر همین اساس باید پروتکل‌هایی تدوین و اجرا شوند تا بتوان براساس آن بازگشایی صورت گیرد.

ظفرقندی در مورد اعتماد به بازگشایی مدارس یادآور شد: اطمینان وقتی حاصل می‌شود که پروتکل‌های ابلاغی اجرا شود، اگر چنین امری رخ دهد نهاد‌هایی مانند سازمان بهداشت جهانی موافق این موضوع هستند که در مدارس روزی ۱۰ نفر در یک کلاس حضور داشته باشند.
انتهای پیام
captcha